Jag skulle behöva ett party-/garage-/lagertält eller liknande i storleken runt 5x8, 6x10 meter eller liknande. Även mindre eller större kan vara intressant beroende på utformning, material och pris.
 
L
Glöm partytält , för klen konstruktion , rören viker sig , täckning blåser sönder , hade ett själv
kalvade helt , kika lite på andra sorter ,
 
Det beror väl på vad man köper? Jag hade två stora tält för några år sedan från dancover med pvc-duk, men tyvärr har jag sålt dom... Dom var iallafall betydligt kraftigare än dom billiga 3x3-meters tälten man köper på ÖoB - Jag kunde hänga i ramen utan att den kollapsade.
 
  • Gilla
Liteavvarje
  • Laddar…
Har haft några gamla tält från Rusta, 6 x 10 m. Hela schabraket inklusive stomme väger c:a 75 kg, vilket gör att minsta vindpust får det att lätta från marken om man inte förankrat det ordentligt
Priset var hyfsat, < 5 kkr (för 10 år sedan), stommarna rimligt stadiga men, som sagt, odugliga vid vindhastighet > 10 m/s.
 
Dom jag hade var 5x10 och vägde över 200kg styck.
Varför sålde jag dom?
 
M
Tips! De från ÖoB är ju rätt klena. Jag bytte ut stoplarna mot 45x45 virke och satte en träram undertil. Nu är det mycket stabilt. I passningen mellan stolpe och "takstol" gjorde jag stolpen rund så att den gick att trä in i stålröret i taket.
 
Jag har fått tag på ett bra tält nu.
 
Vad blev det för tält?
 
Det blev ett begagnat Dancover partytält i pvc på 5x12 meter. Stagar man upp det lite så står det förhoppningsvis hela vintern...
 
  • Stort vitt begagnat PVC partytält på 5x12 meter uppställt i en trädgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.