Svar 2 48cm.

Vi behöver en klippare som fungerar och klarar kompakt gräs. Har 2100 kvadrat att klippa och vårt felköp STIGA PRIMO på 78 cm klarar bara att klippa 1/3 av denna bredd på 80% av tomten. Sedan får man vara glad om man kan klippa 1 gång utan reparation.
 
Jag bor i en lägenhet så självklart behöver jag en Klippo för att frissera balkongrabatten !

Nä, skämt åsido, hade jag vunnit hade jag givit bort denna fina klippare (min farmor hade en Klippo för som jag använde som 8-åring för ca 40 år sedan) till min bästa vän som har köpt hus och hela tiden svär över sin automatiska klipparrobot som aldrig slutar att förvåna mig med att uppvisa en armada av olika fel och problem. "Den fungerar egentligen jättebra" tjatar han om.

Nä, jag säger
"Låt livet bli kanon - kör en Champion"

Just det, rätt svar är
2. 48 cm
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn lyxig gräsklippare med mulchingfunktion

[bild]


Med hjälp av Klippo Champion är det lätt att få ett snyggt klippresultat på gräsmattan eftersom den här gräsklipparen kommer med mulchingfunktion och avtagbar insats. På så vis klarar den enkelt av att klippa även högt, tjockt gräs, och gräset finfördelas snyggt över gräsmattan. Veckans vinnare tar alltså hem en Klippo Champion.

Totalt värde cirka: 5 800 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför du ska vinna Klippos gräsklippare.

Fråga: Vilken klippbredd har Klippo Champion?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 36 cm
X. 42 cm
2. 48 cm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 11 augusti.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Klippo. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Klippo för att de sponsrar den här tävlingen.
2. 49 cm
Skulle behöva ny klippare och tror
Klippo är bästa valet
 
2.48cm

Körde sönder Husqvarnan som jag fått lånat så nu är de lite panik att få tag i en ny klippare, vore perfekt att få vinna en sån här maskin!
 
Rätt svar: 48 cm

Motivering:

Till våren flyttlasset går, efter att ha väntat långt över ett år.
Till ett nytt hem med allt därtill, gissa om jag klippa gräset vill!
Från orörd mark och jord, till trädgård med stolar och bord.
Till våren kan vi så vårt gräs, hoppas jag vinner en klippare med fräs!
 
48 cm. Vi har en gammal Klippo som är 20 år gammal och behöver bytas ut.
 
Rätt svar: 2 (48 cm)

Motivering.
Jag har precis köpt ett hus på 650 kvm.
Det första jag la märke till när vi var på visningar så var det (förutom huset) gräsmattan. Det är gräsmattan i kombination med husets färger som gör huset till den det är.
Vill du ha en fin klippt gräsmatta och som mår bra så är det Klippo som ordnar det.
 
Rätt svar: 2. 48cm

Jag tvingades när vi blev med hus hastigt och lustigt förra året att köpa en Meec gräsklippare, då gräset var över en halvmeter högt.
Vore en fröjd att kunna klippa gräset lite mer anständigt
 
2. 48 cm

Köpte mitt drömhus med stoor plan tomt och mycket yta för barn och lek ☺
Upptäckte dock sen att det tar 3 timmar att klippa den med en massa tömningar av uppsamlaren och gick inte alls att lämna kvar gräset för då blev det mer inne än ute från alla barnen ☹ har funderat på alternativ som passar plånboken nu efter renoverat avlopp och kommit fram till att det går inte köpa det som behövs.... blir innelek 3-4 dagar efter gräsklippning nu....
 
Svar: 2) 48cm
Jag hade hoppats på en torr och varm sommar, där gräset bränns av solen, inte får vatten så det växer, och halvt torkar ihjäl. Men.....nu bor vi ju i Sverige...... :) Ägnar hellre tiden till att bjuda med vänner ut på sjön, än att bråka med min gamla, rostiga och sura klippare. :-/
 
Svar:2, 48cm

Våran lilla familj har precis blivit med hus. En tvåplansvilla där förra ägaren inte gjort en tillstymmelse till underhåll sedan -01.

Så med 160m2 helrenovering framför sig (med en tvååring i hemmet) så vore det ju fantastiskt skönt om gräset kunde sköta sig självt, men jag antar att äga en Klippo är det närmaste man kommer en sådan dröm?

Hoppas på snabb leverans eftersom vi flyttade in för tre dagar sedan, och det här problemet är inget för den handjagare jag har på lån. Den blir snabbt slö, och dyr i drift eftersom den är vätskekyld. ;)
 
2, 48 cm

En kvalitetsklippare som klarar högt tjockt gräs vore underbart för någon som mig som inte alltid lyckas klippa gräset i tid. Livet kommer emellan...
 
Svar 2, 48 cm.

Köpt ett gammalt hus från 1904 med ca 1800 m2 kuperad gräsmatta som växer så det knakar! Vore ett sant nöje att få frisera den med en Champion!
 
Svar 48cm

Vi har en fantastisk Husqvarna som ingick i huset vi köpte för 8 år sedan. Startar alltid lätt. Den är säkert 30år eller mer. Jag har svetsat ihop framaxeln för reservdelar saknas men nu är snart bara motorn hel. Jag har dock alltid velat ha en klippo med gjutet chassie. Kan den slå Husqvarnan?

Mvh David
 
Rätt svar 2.
Tänk att kunna kasta den gamla skramlande häcken som saknar diverse skydd och där det mesta är slitet.
Bengt Dahlberg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.