Borde inte golvbrunnen sitta högre då? Ser ut som den sitter i nivå med skivan på golvet.
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
sitter inte skivan väldigt glest skruvad också?
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
Uppenbarligen gnager det lite inom dig att blandaren är lite förskjuten relativt brunnen, och är det så enkelt att flytta som beskriver så hade jag gjort det. Tråkigt att tänka på det varje gång du stiger in i duschen, hellre njuta av att det är perfekt. I min värld är det detaljerna som gör hela slutresultatet så jag hade nog fixat det om det störde mig men jag skulle verkligen inte tycka att det var orimligt att lämna det som det är heller.
 
R Ran9 skrev:
Ska in elgolvärme o så sen med! Hurså?
Den där brunnsramen är inte gjord för att flytspackla på, såg den annorlunda ut på andra sidan? Den ska ha håligheter isig som ska fyllas med spackel.
Dessutom ligger brunnen för lågt, den ska ha en förhöjningsring på min 13mm.
 
J Jörgen Ö skrev:
Den där brunnsramen är inte gjord för att flytspackla på, såg den annorlunda ut på andra sidan? Den ska ha håligheter isig som ska fyllas med spackel.
Dessutom ligger brunnen för lågt, den ska ha en förhöjningsring på min 13mm.
Den va uppochner först men det va rörmokaren som sa att den skulle ligga sådär.
 
Ser ut som purusplattan. Som den ligger nu är väl om man ska lägga matta direkt på. Håller med om att fen ska vändas om du ska flytspackla.
 
R Ran9 skrev:
Den va uppochner först men det va rörmokaren som sa att den skulle ligga sådär.
Rörmokare är duktiga på rör....... inte flytspackla ;)
 
Krilleman
Ser ut som Purusplattan multi.

Tråkigt läge. Förhöjningsring är ett måste.

Hade din rörkrökare läst monteringsanvisningen (som sitter bifogad på förpackningen vid leverans) så hade denne sett att distanser ska användas om man ska flytspackla in golvvärme för att undvika förhöjningsring.

Dock så sitter plattan åt rätt håll, men saknar distanserna.Tanken är att endast tätskiktet ska vara på plasten, inte flytspacklet. Därav distanserna så hela paketet ligger i höjd med flytspacklet.

Kanten på Purusplattan är ribbad (se bild längs ner) så flytspacklet kan rinna in i alla håligheter och skapa en "homogen" fog mot plasten.

http://www.purus.se/fileadmin/user_upload/7133690_Purusplattan300Multi_instruction_2017_SE.pdf

Illustration av Purusplatta med förhöjningsring och distanser för montering i golvvärmeinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Illustration av Purusplatta för golv med plastmatta och avjämningsmassa samt installationsanvisningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


csm_pxa-fal-qbank-58457f762f55988d28c3050290c67603001fe808_bf43022a46.jpg
 
Eh aha men jag har ju förhöjningsringarna liggandes där uppe?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.