Det är också det alternativ som innebär minst jobb. Ytterligare ett argument!
 
  • Gilla
Alko och 1 till
  • Laddar…
Absolut, ett argument som gott som något;)

Men nu kommer frun och ställer sig tveksam till fris överhuvudtaget, eller alt. B annars. Att skippa fris känns som att lägga trall 1975 :D

Men kan det bli lite lättare intryck med enkel fris istället för dubbel? Tänkte ju använda 120 mm (ligger såna på trappan) både för trall o fris.

Såhär blir det vid hörnstolpen med de tablå alternativen (ursäkta slarviga handgjorfa bilder)

Lite fult att man måste jacka ur en trall om man har enkel fris...
Handritade skisser av hörnstolpe med enkel respektive dubbel trallfris.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fris alla gånger, blir lixom lite mer färdigt och riktigt gjort. Enkel funkar även det, om nu det blir lättare att sälja in.....
 
Så här ser mina möten med stolparna (skall till mer lister bara)
Möte mellan vit stolpe och brunt trätrall, komplettering med lister planeras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser bra ut!
Är nog en smaksak om man ska ha en eller två frisbrädor men jag kan tycka att det är fint om stolpen hamnar helt i frisen (då krävs väl ofta två brädor) , iallafall om gerningen hamnar precis i stolpens hörn. Det ser inte ut att ha gått i ditt fall.
 
Jag brydde mig faktiskt inte i att geringen inte blev i linje med hörnet på stolpen så jag klär in den för att kunna måla vit. Kör du på 2 rader, det blir snyggast.
 
  • Gilla
Alko
  • Laddar…
Lösning B som sagt. Helnöjd med resultatet!:)
Nybyggd trätrall på veranda med vita och bruna räcken, visar nöjdhet med "Lösning B.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Carreyfan och 4 till
  • Laddar…
Snyggt blev det :rofl:
 
  • Gilla
Alko
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.