M
Svar: 2) 48cm

Vi har hittat vår drömtomt! Bara en Klippo klarar att fixa till den från djungel (ej klippt på 10+ år) till den fina gräsmatta som tomten förtjänar.
 
Svar 48cm!
Gav precis min syster en handjagare, till deras första hus. Den här hade blivit en toppen överraskning!
 
H
2: 48cm

Jag använder idag en handjagare till gräsmattan vilket såklart tar sin lilla tid som man egentligen kunde lägga på andra välbehövliga områden. En riktig gräsklippare står väldigt högt på önskelistan!
 
Rätt svar: 2

Om jag skulle vinna en sån fin klippare som denna så skulle jag kunna skänka min gamla klippare till en jobbarkompis som har som hobby att bygga ihop flera gräsklippare i bredd, som han sen drar med trädgårdstraktorn. 48 cm räcker gott åt mig, men han kommer upp i en ansenligt större bredd. ☺️
 
Svar nr 2: 48 cm.

Min "gamle" krigskompanichef vill att jag ska skaffa en Klippo bara för att se ljuset! Detta då jag har lyckats ha sönder tre (3) andra gräsklippare under våren. Jag skulle gärna se ljuset när jag klipper gräsmattorna hemmavid.
 
Svar: 48 cm

Motivering: Är en student med begränsad budget som vill bevara en genuin fäbodsmiljö med gröna ängar. Gräset på den dryga hektaren hinner bli väldigt högt ibland och det orkar inte det ålderdomliga skrället jag har med. El-driven är uteslutet då jag saknar elektricitet i stugan.
 
Svar: 48cm

Frugan är trött på att springa och klippa med en eldriven klippare och vill skaffa en robotgräsklippare. Så jag hoppas att med denna vinst få henne på andra tankar och slippa slänga ut 17/20k för en robot. Hjälp mig!.
 
Svar: 48cm

Motivering : Då den gamla gräsklipparen precis har skärt och våran gräsmatta på 800m² börjar bli lite väl vildvuxen så skulle det vara extremt välbehövligt att slippa lägga ut en del av renoveringsbudgeten på en ny gräsklippare speciellt med en sjukskriven gravid sambo som inte får hjälpa till med renoveringen just nu och en 1,5 åring som behöver få en gräsmatta att leka på medan pappa renoverar klart köket.
 
Svar: 48 cm.
En ny och vass, Den gamla var ju kass, Att klippa gräs, Med en sån här pjäs, Måste ju gå som en dans, Och med ett resultat i all sin glans.
 
48 cm.
Behöver verkligen en! Nuvarande (Husqvarna) håller på att rasa och lämnar stora ojämna gräs-korvar efter sig som jag måste kratta upp.
Hellre Klippo än oklippt!
 
Svar: 2

Efter år av lågbudgetklippare så skulle det vara såååååå skönt med något ordentligt som håller vad den lovar. Den vore toppen för mig och min bror när vi nu fått överta familjens sommarstuga!
 
2. 48 cm

Pappa sprängde sin Husqvarna (topplocket gick) och som pensionärer har de fått låna min Klippo.
Det vore fantastiskt för dem att kunna få en ny Klippo då de är så lättstartade!
 
Rätt svar: alternativ 2, 48 cm.
Motivation: Därför att en bild säger mer än tusen ord (känsliga personer varnas). Efter alla dessa slitsamma år av hård och trogen tjänst behöver min Klippo till sist ersättas.
 
  • Sliten röd Klippo gräsklippare framför ett träd, indikerar årets av trogen tjänst.
Svar 2
Motiveringen är: För att endast det bästa är gott nog
 
R Ronnie Lindholm skrev:
2. 48 cm

Har precis skrivit på avtalet till vårat drömhus.
Har en kuperad tomt på 1600 m2 som kommer behöva en riktigt lättkörd och effektiv gräsklippare.
Svar 48cm. Klippte just nu min inte alltför stora tomt med min Stiga Park och tänkte att nää, inte så stor till så liten plätt.Därför vill jag byta ut en stor mot en behändig liten evighetsmaskin!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.