Nån som har ett bra förslag på hur man ska bygga en trappa som är 2 m bred och ca 2 meter lång (åtta trappsteg). Kommer inte på nåt bra sätt att få den stadig.
 
Men där den skall börja kan du ju fästa den i väl? det är bara att skruva in vagnstyckena där uppe den skall börja.Du kanske skall ha ett räcke? Då kan du sätta den i det där uppe samt i stolparna där nere.Du kan nog köra med 3 vagnstycke tror jag. Sen kan du låta stegen vila på konsoller eller så kör du med stämjärn på vagnstyckena och skruva och limma dom. Men allt beror ju på hur den skall vara och hur den skall användas. Om den skall vara rak eller kantig m.m. :)

Lycka till!
 
Till en så bred trappa behöver du precis som Jessica säger, tre vangstycken. Jag föreslår att du gör dom underliggande (=ej infällda) eftersom det är lättare.
Jag har sett att vissa byggmarknader numera saluför färdiga vangstycken i tryckimpregnerat virke. Värt att kolla upp. ;)

Lycka till! :D
 
jag har bara sett att dom säljer med 3 eller 5 trappsteg..
 
Vet ej om du har K-rauta i närheten men de säljer en massa olika 3-7 har jag sett.

Guran1
 
Om man ska göra som dinbyggare.se, den med sättsteg. Vilken dimension ska man ha på regeln??
 
janssonj skrev:
Vilken dimension ska man ha på regeln??
Vilken regel menar du? :-/

 
Till vagnstycket!!
 
Du kan använda 50 x 100 (45 x 95) med klossar 50 x 150 (45 x 145). Dimension inom parantes = hyvlat. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.