Det hade varit intressant att veta vad denna kvinna hade gjort för att bli vräkt.
Bortsett från att förfarandet inte följde lagens bokstav.
Någon som vet?

Jag tror ju i min enfald att så länge man sköter sig och betalar hyran i tid så är man en önskvärd hyresgäst.
 
Ingen som hyr av den värden kommer betala hyran för sent längre....
 
Ja, här har vi inte fått reda på hela historien.
Nu när jag tänker efter, så tycker jag mig känna igen tipset om att ta bort ytterdörren, för att bli av med någon husockupant, från någon gammal tråd här på Byggahus...
 
Ojoj, blir nog inte mycket tydligare än så.

Håller med KoW. Skulle vara intressant att höra hela bakgrunden till konflikten eftersom hyresvärden verkar ha tappat tålamodet rejält :p
 
D09
Spontant så verkar det lite ohjälpsamt att hänga ut hyresgästen med namn.

Vid en sökning finns det en individ med det namnet.
 
Skulle vara intressant att få hela historien.
 
D09 D09 skrev:
Spontant så verkar det lite ohjälpsamt att hänga ut hyresgästen med namn
Ja, hon kan nog få problem med att hitta en ny lägenhet.
Antar att "snacket går" mellan fastighetsägarna i en liten stad.

Men på något sätt verkar hon njuta av situationen, "Det är ju som att befinna sig i en komedi eller någonting".
 
G
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Ja, hon kan nog få problem med att hitta en ny lägenhet.
Antar att "snacket går" mellan fastighetsägarna i en liten stad.

Men på något sätt verkar hon njuta av situationen, "Det är ju som att befinna sig i en komedi eller någonting".
Hon kommer att få skadestånd från hyresvärden om hon går vidare och stämmer hyresvärden. Men att ta bort ytterdörren sedan ta bort vitvarorna var lika bra annars skulle någon annan har gjort det, om lägenheten är öppen.. för egenmäktigt förfarande
 
Skadestånd för vad? Hyresgästen har nog redan hittat ett nytt boende och någon annan värd att blåsa på hyror. Hyresvärden behövde kanske renovera ytterdörren på plats i verkstad, samt byta vitvarorna som kanske var dåliga, haha.

gyogyi skrev:
Hon kommer att få skadestånd från hyresvärden om hon går vidare och stämmer hyresvärden. Men att ta bort ytterdörren sedan ta bort vitvarorna var lika bra annars skulle någon annan har gjort det, om lägenheten är öppen.. för egenmäktigt förfarande
 
  • Gilla
Chang-Yoon
  • Laddar…
D09 D09 skrev:
Spontant så verkar det lite ohjälpsamt att hänga ut hyresgästen med namn.

Vid en sökning finns det en individ med det namnet.
Hon har själv valt att medverka i Norrbottenskuriren.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Skadestånd för vad? Hyresgästen har nog redan hittat ett nytt boende och någon annan värd att blåsa på hyror. Hyresvärden behövde kanske renovera ytterdörren på plats i verkstad, samt byta vitvarorna som kanske var dåliga, haha.
Eftersom Sverige är ett registersamhälle så kan man enkelt se att hyresgästen flyttat hem till sin ena förälder.
 
  • Gilla
Rolle314
  • Laddar…
L
Nog har du väl hört talas om skräckvärdar och tvångsförvaltning? Här fanns en i grannkvarteret.
Fast jag kan hålla med om att även skräckvärdar önskar sig hyresgäster...

KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Det hade varit intressant att veta vad denna kvinna hade gjort för att bli vräkt.
Bortsett från att förfarandet inte följde lagens bokstav.
Någon som vet?

Jag tror ju i min enfald att så länge man sköter sig och betalar hyran i tid så är man en önskvärd hyresgäst.
 
S
D09 D09 skrev:
Eftersom Sverige är ett registersamhälle så kan man enkelt se att hyresgästen flyttat hem till sin ena förälder.
Det gör väl inte hyresvärdens beteende på något sätt försvarbart. Finns klart och tydligt i jordabalken vad som gäller för parterna, och är hyresgäst och hyresvärd oense får de hänskjuta ärendet till hyresnämnden för avgörande.
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
D09
SockerConny skrev:
Det gör väl inte hyresvärdens beteende på något sätt försvarbart. Finns klart och tydligt i jordabalken vad som gäller för parterna, och är hyresgäst och hyresvärd oense får de hänskjuta ärendet till hyresnämnden för avgörande.
Mitt inlägg var inte tänkt att försvara hyresvärden :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.