Snart börjar köksrenoveringen, köket är beställt, Ikeas Lidingö...men jag kan inte bestämma mig för golv. Då jag har tre glada, matlagande och diskande småtroll så försöker jag att hitta så "barnvänliga" alternativ som möjligt och lutar åt att lägga linoliumgolv, forbos i rutor. Men i vilken färgkombination. Velar hit och dit och tänkte be er som valt detta golv att lägga in bilder på hur era golv ser ut och gärna berätta om ni känner att ni gjort rätt val av material.
Resten av huset har ekparkett.
Tack på förhand.

Karin
 
Vi har också forbos linoleumgolv och det är verkligen suveränt. Men vi valde att lägga gråa plattor i samma färg fast varannan på olika ledd.
De här moderna linoleumplattorna är lite för stora för att lägga rutigt, om man jämför med de gamla rutiga linoleumgolven och de här vinylplattorna som fanns förr. Jag har hört att man kan lämna bort plattorna och få den skurna om man vill ha dem i mindre format iofs.
 
Hej! Jag har haft linoleumgolv i flera lägenheter, och även i det radhus jag har. Utmärkt för barn, bra för miljön, o snyggt. Det finns specialrengöringsmedel som gör att det håller länge. Rekommenderas!
 
Här kommer en bild på vårt linoliumgolv som vi är väldigt nöjda med. Tycker inte rutorna är för stora som "Blommis" skrev.
 
  • DSCN0729.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.