Jag har ett uterum som står på plintar där golvet börjat att luta väldigt mycket av någon anledning. Jag vet inte hur rakt golvet var från början men vet med säkerhet att det blivit mycket värre nu i år då skjutdörrarna på ena kortsidan börjat kärva.

Uterummet är ca 20-30kvm och är inglasat runt om och har skjutdörrar på båda kortsidorna. Golvet är från det gamla trädäcket som uterummet byggdes på. Efter att ha gjort en grov uppmätning med ett laservattenpass hörn till hörn på båda diagonalerna så diffar det ca 10cm på den ena diagonalen och ca 4-5cm på den andra diagonalen.

Jag kommer kan krypa under stora delar av trädäcket och funderade på om jag dkulle försöka mig på att skruva loss träskruvarna som fäster golvreglarna i plintarna och försöka hissa upp golvet med domkraft och lägga något imellan plint och regel för att förhoppningsvis få golvet mer i nivå.

Men är det en bra ide att göra på detta sättet och vad används lämpligen som mellanlägg isåfall? Jag antar att jag behöver distanser som jag är säker på inte ruttnar eller liknande. skulle det räcka med impregnerat virke och tjärpapp eller finns det någon fördig produkt i plast eller liknande för så stora justeringar?
 
Gå till en bygghandel och köp pallningsbrickor.
De är i stryktålig plast och används till att just palla upp.
De tål många tons tryck.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.