Vinn lyxig gräsklippare med mulchingfunktion

Klippo Champion gräsklippare med mulchingfunktion i rött och svart på vit bakgrund.


Med hjälp av Klippo Champion är det lätt att få ett snyggt klippresultat på gräsmattan eftersom den här gräsklipparen kommer med mulchingfunktion och avtagbar insats. På så vis klarar den enkelt av att klippa även högt, tjockt gräs, och gräset finfördelas snyggt över gräsmattan. Veckans vinnare tar alltså hem en Klippo Champion.

Totalt värde cirka: 5 800 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför du ska vinna Klippos gräsklippare.

Fråga: Vilken klippbredd har Klippo Champion?


1. 36 cm
X. 42 cm
2. 48 cm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 11 augusti.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Klippo. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Klippo för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Jan-O och 6 till
  • Laddar…
2. 48 cm

Har precis skrivit på avtalet till vårat drömhus.
Har en kuperad tomt på 1600 m2 som kommer behöva en riktigt lättkörd och effektiv gräsklippare.
 
2, 48 cm

Har en tomt på ca 1500m2 där jag sedan 1997 har kört en Klippo Excellent. En fantastisk klippare, men som genom åren har fått lite stryk och nu sjunger på sista versen. Går inte längre att få tag på reservdelar, så den behöver uppgraderas till en nyare modell....men Klippo måste det vara, något annat platsar inte i mitt redskapsförråd!
 
D09
Svar 2

Idag kör jag allt med min röjsåg som iofs är en rolig maskin :heart:

Hade dock varit kul att se en Champion slakta allt från parkslides till ängsgräs..

Kanske finns det något grönt och fint därunder som väntar på att komma fram i rampljuset :)
 
richardtenggren
Svar: 48 cm

På måndag nästa vecka flyttar vi in i vårt första hus, 1300m2 med ovårdad gräsmatta, vilket inte skulle vara någon match för denna klippare .
En gräsklippare står ju faktiskt på inköpslistan, likväl som mycket annat just nu, så vad kunde väl passa bättre än att klippa denna!
 
2. 48 cm

Eftersom jag är en gräsfetish vill man ju såklart ha det bästa och det är Klippo det.
 
Svar: 48 cm

Bara för att få lite Solsidan känsla och ha snofsigaste klipparen i området!
 
2. 48cm

Äntligen för en klippare dags,
så trött på att klippa med sax.
 
No 2 48cm

Efter att min andra i ordningen begagnade Klippo vägrat starta växer gräset sig högt, högt :(
Inget annat duger att klippa med än en Klippo
 
Redigerat:
É
2. 48 cm

Den nuvarande gamla håller på att falla isär och klipper inget vidare, så behöver en ny som även har mulch vilket jag saknat på nuvarande.
 
2. 48 cm
Vi har stort behov av en ny klippare och den här låter perfekt!
Vi försöker lära våra barn att hjälpa till hemma, men då det kan dra ut på tiden( medvetet sölande i hopp om att slippa och oändliga klagomål på vår nuvarande gräsklippare) så behövs en klippare som både kan klippa långt och tjockt gräs, samt tål en person utan körkort. Så jaaa tack vi vill gärna vinna den ,inga mer undanflykter.
 
Svar: 2 (48 cm)

Det vore kanonbra om jag vann en ny gräsklippare. Min gamla börjar sjunga på sista versen och kan i bästa fall köra ett par svängar till i trädgården. Jag har ett par tusen kvadratmeter tomt, där en hel del är halvvild gräsmatta och äng, till stor del beroende på att vi ägnat oss åt takläggning och andra byggnationer. Då har gräsmattan fått vänta och nu krävs en bra gräsklippare som klarar både tunt och grovt för att få en fin gräsmatta igen. Klippo verkar klara av det.
 
Svaret är 2: Hela 48 cm!

Efter alla års letande efter drömtomten har vi i sommar för första gången fått klippa vår alldeles egna gräsmatta. Vilken lycka!

Med en Honda från 1978 som saknar gräsuppsamlare och med en svetsad nödlösningshistoria. Vilket resulterar i att man kör en längd, vänder upp det tunga åbäket till klippare och rensar för få ut allt gräs som fastnar så den ska orka klippa vidare.
Det som ändå lyckas komma ur klipparn på egen hand kommer direkt i ansiktet och man får ha hela skyddsmunderingen på sig.

Med en Klippo Champion skulle gräsklippningen bli sådär enkelt och roligt som vi alltid drömt om!
 
2. 48
Tänkte ge sonen gräsklipparen i inflyttningspresent nu när han har blivit husägare.
 
Fadai
Bredden är nr 2- 48cm. Vi köpte vårt 1:a hus igår och behöver en bra gräsklippare då vi inte är några ungdomar längre, Klippo Champion verkar perfekt för vår tomt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.