Hej

Jag undrar helt enkelt om jag kan klippa ner kopparlinan själv från mitt hus? Bor på landsbygden, mitt ute i skogen, och 20 meter utanför min tomtgräns står stolpen varifrån kopparlinan är dragen till mitt hus. Linan går in högst upp på taket och det ser synnerligen fult ut. I lagens mening förstår jag att jag inte lär få ta bort kabeln. Men jag tror knappast det gör något om jag klipper av kabeln från mitt hus och sedan lindar in den snyggt och lägger bredvid stolpen. Jag skall inte sälja mitt hus inom det närmaste och jag får snart fiber så den kabeln kommer definitivt inte att användas. Vad säger ni om det hela?
 
Kontakta skanova och fråga, för mig var det inga bekymmer att linda upp den på stolpen när vi byggde om huset.
 
Har min koppar kvar trots den inte används. Nån dag ska jag koppla ur den. Tänkte att jag lindar upp den o hänger upp den på stolpen. Skulle det bli frågor så har den blåst ner. Jag vill ha ner den för att åskan skall få en väg mindre in. Har fått åskan in den vägen en gång innan, det blir snabbt dyrt.
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Samma för mig, jag hörde av mig och frågade och det var bara att ta ner den och linda upp den på stolpen fick jag som info i alla fall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.