T
Bara för Apple än verkar det som. Synd, ville prova :)
 
Finns inte för Android då ännu? Vad heter appen?
 
Appen heter Bofink!
 
Fairlane
Märkligt att Nyteknik kallar bolaget ett KTH-bolag. Delar togs fram vid ett kandidatarbete på KTH, men bolaget har väl inget med KTH att göra?

Det låter intressant, men de har en webbtjänst som skall stängas då man nu har en app? Personligen skulle jag nog hellre kolla detta på datorn.

Andra funderingar som dyker upp är hur man konkret ska byta bolån i appen. Kan jag byta från bank A till bank B bars med några knapptryckning i appen?
Godkänns detta av bank A och bank B?
Hur hanteras eventuella ränterabatter och andra delar (exempelvis skydd mot sjukdom/dödsfall). Intressant tanke dock, men jag väntar nog några år.
 
Laddade hem appen för att prova. Bekräftelsemejl kom inte tillbaka till mig. Kan det vara så att deras server inte klarar av exponeringen i DI och BH? Om så är fallet...
 
Excel
Appen funkar inte!
 
Tredjepartsapp som får tillgång till mina bankdata genom att jag loggar in med mitt bank-ID? Nej tack.
 
Redigerat:
  • Gilla
fia_mstd och 8 till
  • Laddar…
Istället för att lita blint på en app borde alla som tar bolån lära sig procenträkning och vad amortering och bindningstid är. Man vet inte hur appen räknar och vad den gör med dina data.
Nej, inget för seriösa bolåntagare.
 
  • Gilla
Humlo och 1 till
  • Laddar…
T Team Bofink skrev:
Hej Senior,
Vad kul att du också provat vår app, Bofink.
Om en DI-artikel ändå hade kunnat överbelasta vår server. Då hade vi vart väldigt glada ☺️
Ditt bekräftelsemejl har med största sannolikhet landat i din skräppost. Kolla om så är fallet.
Om du inte hittar det så ber vi dig kontakta oss på support@bofink.com så hjälper vi dig gärna.

Ha en trevlig kväll!
/Team Bofink
Ert mejl ligger inte i bland skräpet.
 
B
Går det alltså testa detta och se vad som kommer ut, utan att binda sig för nåt?
 
B Boan skrev:
Går det alltså testa detta och se vad som kommer ut, utan att binda sig för nåt?
Ge inte ett företag du inte känner till tillgång till din internetbank. Jag har inte tittat på deras app, men bara idén med bank-ID, alltså att de erbjuder något annat än ett självifyllningsalternativ för lån med ränta och övriga villkor gör att jag drar öronen åt mig.

Sen kan jag killgissa åt dig: Har du låg belåningsgrad, amorterar i rekommenderad takt, har förhandlat ned din ränta och (om de nu räknat på bindningstider) rörliga lån så kommer du få ett högt betyg! Ju fler nej desto lägre betyg.

Rimligen borde skuldkvot varit med också, alltså belåning i förhållande till inkomst. Det är väl ett av de största problemen idag.
 
Detta borde en fastighetsägare kunna räkna ut utan någon app.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.