L Lantzlaget skrev:
Ser att det är flera tomter som numera är sålda - kul!

Jag har skapat en facebookgrupp som heter Bigarråvägen Sturefors. Tänkte att det kunde vara bra att vi som ska bo där kan ha något sorts forum för att utbyta information inför byggandet (typ samordning av bort/dit-forsling av schaktmassor, typ av hus man tänkt bygga, etc). - Sen vore det ju kul att lära känna ens grannar :)

Så för er som bara läser inläggen här, passa på att gå med i gruppen! Det är en stängd grupp så ingen utomstående kan se inläggen.
Hej Lantzlaget!
Vi går gärna med i den facebookgruppen, dock så kommer den inte upp?! Är det någon sekretess på den så det inte går att söka på den?
 
L Lindhs skrev:
Hej Lantzlaget!
Vi går gärna med i den facebookgruppen, dock så kommer den inte upp?! Är det någon sekretess på den så det inte går att söka på den?
Märkligt. Söker jag på Bigarråvägen Sturefors eller Sturefors kommer den upp som förslag.
I inställningarna står det
Privacy: Closed Group. Anyone can find the group and see who's in it. Only members can see posts.

Skicka ett privat meddelande till mig här med dina uppgifter så lägger jag till dig manuellt.
 
Har ni valt husleverantörer än? :)
 
B Bronhi skrev:
Har ni valt husleverantörer än? :)
Nästan, vi står just nu mellan Trivselhus och Vallsjöhus
 
Vi köpte en annan tomt i Norrberga ändå - så vi blir nästan grannar.

En fråga - vad slutar era kalkyler på ungefär? Frågar främst då vi funderar hur "dyrt" det är värt att bygga i Sturefors? Känns väl ändå som ett område som ökar snabbt i popularitet?

Vad skulle ni tippa att en stor tvåplansvilla med med standard över medel skulle värderas till i Norrberga?
 
J juniorkatten skrev:
Vi köpte en annan tomt i Norrberga ändå - så vi blir nästan grannar.

En fråga - vad slutar era kalkyler på ungefär? Frågar främst då vi funderar hur "dyrt" det är värt att bygga i Sturefors? Känns väl ändå som ett område som ökar snabbt i popularitet?

Vad skulle ni tippa att en stor tvåplansvilla med med standard över medel skulle värderas till i Norrberga?

Vi har ingen aning om vad vår kalkyl slutar på ännu, men gissar ett hus som du beskriver skulle kunna gå för ca 5, Priserna i Sturefors har varit stigande ända sedan vi flyttade dit för 15 år sedan.
 
Accepterade tomten för flera veckor sedan men har inte fått något köpekontrakt. Tobias Dahlqvist som står skriven som ansvarig verkar omöjlig att få tag på. Har försökt i någon vecka nu både via mail och telefon. Någon mer som upplever samma problem?

Otroligt dåligt skött av Linköpings Kommun.
 
B Bronhi skrev:
Accepterade tomten för flera veckor sedan men har inte fått något köpekontrakt. Tobias Dahlqvist som står skriven som ansvarig verkar omöjlig att få tag på. Har försökt i någon vecka nu både via mail och telefon. Någon mer som upplever samma problem?

Otroligt dåligt skött av Linköpings Kommun.
Ja vi hade också problem med att få våra kontrakt, när vi till slut fick tag på honom var han inte helt serviceminded dessvärre, han skyllde på att han var ensam med dessa kontrakt och hade massor att göra och även hade haft semester också. Vi accepterade i juni och fick kontrakten i augusti. Prova att maila honom om det är svårt att få tag i honom via telefon.
 
I våras hade jag en del frågor om Norrberga och det nya området. T.D står ju som projektansvarig, men jag fick aldrig några svar på mina mail jag skickade.
En bekant till mig hade problem med att få kontraktet för ett annat projekt, tröttnade och åkte sonika till kontoret och fick det ordnat. Verkar helt klart som att de behöver fler personer som gör dessa arbetsuppgifter.
 
Efter nån månad efter att vi tackat ja lyckades jag få tag på honom och fick faktiskt tomtkontraktet hemskickat. Skrev under, betalade handpenningen och väntade på att få tillbaka det. Inget hände. Efter två veckor mailade jag honom och fick svar efter tre minuter att han skulle lägga kontraktet på hans chefs skrivbord för underskrift och sen skicka det direkt till oss. Det var tre veckor sen, fortfarande inget kontrakt. Har säkert försökt nå honom ett tjugotal gånger på telefon och minst 10 mail. Snart åker vi också dit och hämtar kontraktet.
 
Hur går det för er som ska bygga i Sturefors? Vart i procedsen är ni?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.