Hej e det någon som har lite prisuppgifter på vad det kostar att få tex parkettgolv lagt i ett hus på ca 150 kvm?
 
120-200 kr/m2 + underarbete + lister får du nog vara beredd att betala en golvfirma "vitt"
 
Har Du köpt golvet själv?
Annars skulle jag tro att tim priset blir dyrare.

Mvh Putte
 
Ett annat sätt att räkna på är:

Golv + arbetstid + underarbete

tex.

- 150 kvm billig ekparkett x 200kr/kvm =  30 000kr
- Foam alt. grålumppapp 150kvm x 10kr/kvm = 1500kr
- Arbetstid läggning, ca 30-40 timmar = 12900 - 17200kr (timpris 430kr inkl. moms)
- Kostnad för underarbete + mertid (väntetid osv.)

Summa: 44400 - 48700 + underarbete (spackling mm)

OBS!
Arbetstiden 30-40 timmar baserar jag på egna erfarenheter, varit i branschen.
Är det stora fina ytor kan en parkettläggare lägga ca 100kvm på 8 tim, men oftast så är det kanske 4-6 sovrum + vardagsrum, hall och kök. Och då tar det längre tid, kanske 40-50 kvm/8 tim. Så visst, det kan gå på 3 dagar (24 tim) men det kan också ta 5 dgr, 40 timmar. För att vara 100% säker bör du be om ett fast pris. Får du fast pris så brukar inte kostnaden för underarbete ligga med i det.

Sen kan man alltid diskutera om du skall köpa golvet själv eller ta det via en firma. Det är lättare att få tag i en parkettläggare om han får sälja golvet till dig också. Detta givetvis för att han tjänar lite pengar på det också.

Tips, ta in några offerter och jämför.

Lycka till!
 
Jag gjorde förarbete genom att se till att undergolver var ok. Sen kom det en kille och lade ekbitar (16mm tjocka), en och en i det mönster vi ville ha. Han limmade det direkt på gransponten. Sedan slipning och olja och vax. Det hela kostade 750 SEK + moms per kvm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.