Tackar för tipsen, det ska jag framföra!
 
Ludvig behövde avbryta målandet i tisdags förra veckan, men idag är han tillbaka och har tagit in förstärkning. Joel ska hjälpa till tills allt är grundmålat klart två gånger.

Två personer förbereder grundmålning utomhus, omgivna av grönska och målarutrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
Kan inte låta bli att tycka det är härligt att måla, speciellt utomhus i bra väder, men sen efter 1 timme med penseln så blir det ju så fruktansvärt tråkigt helt plötsligt, nästan så man stressslarvar lite på slutet bara för att bli klar:rofl:

Ni jobbar på bra! Och härligt med förstärkning!
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Arbetsledaren är på plats också ser jag :)
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Idag har Ludvig börjat bygga på staketet, eller rättare sagt en liten bit plank vi har som insynsskydd vid husgaveln.

Trädgård med arbetsmaterial och en delvis byggt staketstolpe vid husgavel för insynsskydd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


I stolpen som ska ansluta mot väggen hugger han ut ett stycke för att den ska komma så nära huset som möjligt. Tillvägagångssättet är en kopia av hur hantverkarna hade gjort det förra gången.

Ung man förbereder stolpe för insynsskydd vid husgaveln, liknar traditionellt hantverk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Person som snickrar på en trästolpe för att skapa insynsskydd vid husgaveln.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Person hugger ut trästycke med hammare och stämjärn för insynsskydd nära en husvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Är han för ung för att använda vassa verktyg som t ex stämjärn? :)
 
  • Gilla
Yrrol och 3 till
  • Laddar…
Hörde av någon att man kan måla staketet med fönsterfärg för bästa hållbarhet. Jag går dock inte i god för det :)
 
Fönsterfärg är väl bara en blank oljefärg? Så länge man inte målar snickerier runt om hela brädan med en plastfärg så går det bra.
 
useless useless skrev:
Är han för ung för att använda vassa verktyg som t ex stämjärn? :)
Jag hoppas att det är ett stämjärn även om det ser ut som en skruvmejsel.
 
F fiskbuggaren skrev:
Jag hoppas att det är ett stämjärn även om det ser ut som en skruvmejsel.
Det måste vara en skruvmejsel, annars är det det skummaste stämjärn jag sett
 
Man tager vad man haver ;)
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Man tager vad man haver ;)
Nu förstår jag inte riktigt. Man tager varje anledning att skaffa fler verktyg brukar vara mottot i de delar av byggahus jag vanligen frekventerar.
 
  • Gilla
Trädgårdsdrömmen och 11 till
  • Laddar…

Vi investerade i ett nytt stämjärn när det var dags att ta upp nästa kil.
 
  • Gilla
Martin Berggren och 2 till
  • Laddar…
Plankorna är inte exakt lika långa och ibland är de sneda. Han får finjustera mycket för att det ska se hyfsat snyggt ut ändå.

Ett problem är att vi inte har den perfekta skruvdragaren. Just nu har han en liten grön bosch som är för klen, den orkar inte dra i skruvarna ordentligt. Vi har också en stor blå bosch, men den måste han ha två händer till så den funkar inte. Vilken är den perfekta skruvdragaren för uppgiften? Tips mottages tacksamt.

Person finjusterar ett ojämnt staket med en liten grön skruvdragare i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Plankorna är inte exakt lika långa och ibland är de sneda. Han får finjustera mycket för att det ska se hyfsat snyggt ut ändå.

Ett problem är att vi inte har den perfekta skruvdragaren. Just nu har han en liten grön bosch som är för klen, den orkar inte dra i skruvarna ordentligt. Vi har också en stor blå bosch, men den måste han ha två händer till så den funkar inte. Vilken är den perfekta skruvdragaren för uppgiften? Tips mottages tacksamt.

[bild]
Den blåa motsvarigheten till dragaren i bild är grym, den skulle axla uppgiften utmärkt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.