Jag skulle ställa upp en hakiställning utanför ett fönster och lyfta upp gipsskivorna dit med frontlastare och ta in dem genom fönstret.

Det finns mer högprioriterade arbeten att slita ut kroppen med än att bära gipsskivor.

Ingen belönade mig för att ryggen var kaputt vid 21.
 
Istället för att lägga tid på att fundera på lösningar, kan du ödsla betydligt mindre tid på att bara bära upp det. Mycket bra motion som bygger riktiga muskler. Tänk på att växla höger/vänster arm när ni bär och gå hellre en extra gång istället för att bära tungt. För tung last belastar knäna i onödan. Ett "danskt bärhandtag" för skivor är också ett bra tillbehör. Något mer än det och lite vilja behövs inte. Det blir billigt också. :)

Glöm inte att placera skivpackarna där golvet har som mest stöd, t.ex. längs ytterväggarna eller över mellanväggar som har grundstöd.
 
  • Gilla
Stefan Lindva
  • Laddar…
Om man är rädd att materialet är ivägen så kan man alltid lösa det med en skivvagn http://www.alustep.se/produkt/skivvagn-2/

Säger som heimlaga, fullständigt onödigt att slita ut kroppen på att släpa massa skit; framförallt när det går att lösa mycket smidigare
 
Tvivlar på att det är bra motion, det är nog bara slitsamt...
Som när man kommer och ska bära in material till ett badrum då får man alltid höra: jag men du får ju träna iaf! Nä det bara sliter på kroppen brukar jag sägs då
 
nino nino skrev:
Tvivlar på att det är bra motion, det är nog bara slitsamt...
Som när man kommer och ska bära in material till ett badrum då får man alltid höra: jag men du får ju träna iaf! Nä det bara sliter på kroppen brukar jag sägs då
Maskinhjälp löser alla problem...förutom tidsåtgången och motionen.

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.