Nu vet jag inte vilket handfat du valt, men ett enkelt stänkskydd av t ex marmor eller kalksten är ju aldrig fel. På vår gästtoalett tapetserade vi bakom handfatet, men jag hade lite kalkstensgolv över så jag kapade till en platta (dom var i 300 mm X fallande längd x 10 mm) som passade med tvättställets bredd och fasade/slipade/polerade kanterna. Hur snyggt som helst och Inga problem med stänk efter det.
 
Hade panel på gäst toan i förra huset . Löste mötet med hanfatet med att sätta en slät planhyvad "list" som fatet monterades emot. Alltså att panelen slutade och började efter den och inte skruvades utan på.. Blir riktigt snyggt, som stänk skydd kan ni även sätta en bit "plexi" med snygga skruvar i varje hörn som detalj.

/Mazen
 
Vi har ett äldre tvättställ med kant baktill så det blir bara enstaka droppar som hamnar på pärlsponten så för oss är det inget problem. Annars skulle det nog rinna ner bakom i pärlorna och det sliter nog mer på färgen då så det är nog att föredra att antingen sätta någon rad kakel bakom om man inte har kant eller använda sig av ett tvättställ med kant.

Tack för berömmet! :)
 
Tvättstället är ett med hög bakkant nytillverkat i gammal stil. Så det är kanske inget problem.
 
  • Gilla
Sophie
  • Laddar…
Så här är det gjort i vår toa. Mosaiken är från 50-talet
 
  • Grå och vit mosaik från 50-talet vid sidan av en ljus träpanelvägg i en toalett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hörn av ett badrum med ljusa träpaneler och vintage mosaikgolv från 50-talet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.