Tänkte bara höra om någon kan hjälpa mig ang hur jag temporärt kan plugga det trasiga avloppet. Det står ju öppet nu och luktar inte så angenämt. Öppet ut mot kommunens va nät alltså.

Funderar på att försöka kapa röret på bild (inlägg 11 hör ovan) men kan jag sen bar sätta en vakkumventil på det eller finns det något enklare/billigare sätt?

Hur kapar jag gjutjärn enklast? Tigersågen gick bet, är det vinkelkap som gäller då?
 
Krilleman
Ska du bara stoppa lukt går det fint med en plastpåse nedtryckt med en gammal tröja istoppad i som utfyllnad.

Vad hade du för blad till tigern? Ibland går metallblad bäst, andra gånger "cast iron" blad. (ser ut som grovt sandpapper istället för tänder)

33c1843482e1a8baddbb7fe72008e736b6f08373_800x800.gif
 
Tryck ner en tom byggsäck nu men kanske värt att ha lite fyllning för att täta. Testade med ett metalblad. Men vinkelslipen fick kämpa rätt bra den också. Hade i och för sig bara ett sten blad på den. Ska testa lite mer i morgon
 
L
Brukar i bland ta en stund innan det biter med tigern , verkar som det inte händer något , pass på när den går igenom , så det inte hugger och sliter sönder det som ska vara kvar ,
bladen dom säger är rätt , metallblad med fintand
 
Krilleman krilleman_215 skrev:
Ska du bara stoppa lukt går det fint med en plastpåse nedtryckt med en gammal tröja istoppad i som utfyllnad.

Vad hade du för blad till tigern? Ibland går metallblad bäst, andra gånger "cast iron" blad. (ser ut som grovt sandpapper istället för tänder)

[bild]
Vilken affär hittar jag dessa blad? Hornbach/Bauhaus etc i närheten men hittar inte så mkt när jag googlar
 
L
O olofh skrev:
Vilken affär hittar jag dessa blad? Hornbach/Bauhaus etc i närheten men hittar inte så mkt när jag googlar
Inte säker att det står på hemsidan såg om beijer bygg hade något
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.