Hej tänkte införskaffa ny klippare då den 10 år gamla robomovern jag har nu börjar ge sig (vägrar dö men låter som en manuell bensinare)

Är det möjligt att ha laddstationer som jag tänkt på plattorna på bifogad bild. Manualen säger 1.5 meter i vardera riktning fritt nu blir det trapp till höger och kurva 1meter till vänster

Mvh
 
  • Hörn av en trädgård med gräsmatta, grus och stenplattor nära ett hus, en skottkärra och en spade i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag är ganska säker på att det där kommer fungera. Finns betydligt besvärliga placeringar av laddstation än så som fungera. Där emot kan man ju aldrig vara riktigt säker när man från går tillverkarens rekommendationer.
 
Ja precis. Man kan inte vara säker därav min fråga. Hur skall begränaningskabeln dras? Ut i mitten med guide och sen hö/vä framför klipparen eller en korridor på var sida om klippare eller hur funkar det?
 
Försök gå så mycket utåt sidorna du kan utan att klipparen kör emot trappan. Normalt sett drar man ju trådarna direkt ut åt sidorna. Men det går ju att ställa laddstationen delvis utanför arbetsområden och då brukade jag dra dom precis vid sidan av laddplattan och sen ut åtsidorna när man kommit ut en bit. Guiden drar du rakt ut ifrån laddstationen och en bit framför 2-3meter om det finns plats. Det finns dessutom en kanal under laddplattan att dra kabeln i.
 
  • Gilla
bjornligan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.