Hej

Har ett nytt fönsterparti från golv till tak som har samma vinkel som taket dvs 30grader ryggåstak, letar efter små downlights att fälla in i denna fönstersmyg med för att inte få ett snedställt ljus så letar jag efter någon form av downlight som är ställbar i vinkel till 30 grader.

Har hittat vanliga downlights med gyro men dessa bygger mellan 50-80 mm i diameter och är inte riktigt det jag letar efter.

Är det någon som vet sig kännas vid någon som har små downlights för fönstersmyg med inställbar spridningsvinkel/gyro?

Tack
 
Mikael_L
Det är det där med vippbar som ställer till det.
Jag vet ingen riktigt liten sådan på rak arm, och hittar inte heller någon vid en snabb sökning.

Skulle du kanske kunna borra in ett 16mm hål absolut lodrätt, sen fräsa in i takmaterialet med 30mm (eller kanske tvärtom när jag tänker efter, först fräsa 30mm, sen borra 16mm mitt i) och sen dra i en 16mm flexslang som limmas eller låses på annat vis och sen sätta en minispot för montage direkt på 16mm VPrör/flexslang? typ:
http://www.hidealite.se/Produkter/I...P_IP44/1511439-1256162.html?variantId=1365298

Men det beror såklart på ditt takmaterial om det funkar bra ...
 
Redigerat:
Vi valde bort just down lights i smygarna där vi har ryggåstak och vinkel på fönster just för vi hittade ingen produkt för det, samt Hide a lite tyckte vi skulle köra led list istället.
Det blev ledlist. Mycket nöjda.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.