Hej alla!

Jag skulle gärna vilja ha tips och råd om rubricerad prylar. Jag har googlat runt och försökt hitta vettiga produkter, men känner att det är bristfälliga beskrivningar och tveksamt om sakerna fungerar på det sätt jag behöver.

Kriterier:
Wifikamera: absolut INTE molnlagrat eller - relaterat. Jag vill ha en wifikamera med inbyggd webbserver som jag kan ansluta till genom tex lösenord och där se live vad som sker i huset. Allting över 1000:- är ointressant.

Wifidörrlås: jag vill kunna ansluta till min router/en inbyggd webbserver och därigenom kunna styra och kontrollera dörrlåset.

Wifitermometer gärna med hygrostat: jag vill kunna kontrollera temperatur och helst relativ luftfuktighet i huset utan att behöva vara där. Samma sak här; ansluta till routern eller en inbyggd enkel webbserver och där kunna se datan. Detta är ingen raketvetenskap, så priset får ju vara absolut max 300:- per termometer. Jag hade tänkt mig en på varje plan i huset (tre st.).

Ingen lödning eller programmering skall behövas, men däremot är konfigurering ok såklart. Jag söker inte industriprylar som kostar multum som är tänkta att övervaka serverhallar eller liknande utan egentligen hemmaväderstationsprecision, hemdörrlåssäkerhet och hemövervakningskvalitet.

Jag hoppas på flera förslag från alla er som är insatta i detta :)
 
Ingen som har några förslag?

Jag har hittat och testat en kamera;

Kinesisk såklart. 720 P, wifi, funkar att komma åt den utanför nätet, IR till nattbilder som funkar riktigt bra, SD-kortläsare, motoriserad så att man manuellt kan sikta på det man vill se, helt ok bildkvalitet. 240:- inkl frakt. Jag saknar emailfunktion för att maila bilder vid alarm, och larmet är lite väl överkänsligt. Jag kommer att installera en sådan här på varje plan i huset till att börja med. En billig och smidig lösning som funkar ok tillsvidare.

Jag har också hittat Glue Home smart lock som tillsammans med dess wifi-hub gör att man kommer åt låset även på distans. Det kostar tyvärr lite grand, men det är det värt. Jag har hittat det för 2390:- på if-säkerhet.se. Om någon sett det billigare så hojta gärna.

Väderstation sökes fortfarande med ljus och lykta.
 
Redigerat:
Alltså...det är en helt vanlig väderstation. Det jag söker står i första inlägget; väderstation med wifi så att jag kan hämta informationen även när jag inte är i huset genom tex en app.
 
Annars är det de funktionerna jag är ute efter, ja.
 
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
termometer gärna med hygrostat
Du skall nog leta efter hygrometer i stället.

Hygrostat är ett reglage som startar/stoppar t.ex. fläktar beroende på RH.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Du skall nog leta efter hygrometer i stället.

Hygrostat är ett reglage som startar/stoppar t.ex. fläktar beroende på RH.
Hahahaha! Såklart! Vilket hjärnsläpp :) Ja, helt rätt hygrometer. Jag ändrar i första. Tack :)

Nope. Det kunde jag inte. Jaja. Jag hoppas folk förstår vad jag är ute efter.
 
Tjusigt! Tack. Två beställda med sensorer av båda varianterna, alltså 4 sensorer och 2 Sonoff TH16.Totalsumma med frakt: 383:-
 
  • Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
Jag har också köpt den med en av varje sensor. Jag går in i appen och kollar temp och fuktighet när jag känner för det, jag har inget behov av mer övervakning eller historik på temp/fukt.
 
  • Temperatur och fuktsensorer från Sonoff med sladdar utlagda på en marmorbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Smartphone-appgränssnitt som visar temperatur- och fuktighetsavläsningar med en OFF-knapp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är det för motorkamera 720p för 240 spänn??
 
  • Gilla
Olle_82
  • Laddar…
Installera appen Geek, sök på några ord i bilden, så hittar du den.
 
  • Skärmdump av en säkerhetskamera på en e-handelsapp, visar 720P WiFi Pan Tilt-kamera och prissättning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Härryda2015 Härryda2015 skrev:
Jag har också köpt den med en av varje sensor. Jag går in i appen och kollar temp och fuktighet när jag känner för det, jag har inget behov av mer övervakning eller historik på temp/fukt.
Suveränt! Nu längtar jag! :)
 
Ska du ha kamera utomhus också? Säg isf till om du hittar något vettigt för det är jag med ute efter.... :)

Gällande dörrlås så antar jag att du känner till Yale Doorman? Dom går ju att koppla till wi-fi och styra från mobilen.
 
C crazytok skrev:
Ska du ha kamera utomhus också? Säg isf till om du hittar något vettigt för det är jag med ute efter.... :)

Gällande dörrlås så antar jag att du känner till Yale Doorman? Dom går ju att koppla till wi-fi och styra från mobilen.
Installera Geek och sök. Där finns för utomhusbruk också. Liknande priser. Det är bara att söka och scrolla.

Jodå, men den är så vansinnigt ful och en hel del dyrare än Glue.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.