M
tips mottages tacksamt...

Idag har vi bara altanen under oss med 45x145 reglar liggandes på alanen som en tröskel runt om uterummet.

Det kommer inte in vatten under reglarna då både utsida och insida har en ciliconesträng. Men nu vill vi lägga någon form av mer innomhusbetonat golv där...

Tanken var att först någon form av fukspärr sedan asfaboard, tunn underlags foam sen något billigt klickgolv.

Fick höra att asfaboarden skulle motsvara ca 5 cm isolering, vet inte om det stämmer...

Men vad kan man använda som första lagret precis ovanför altanen?

Eller är vi helt ute o hojjar....
 
L
Vad händer om en Gudrun kommer med massor av vatten i himlen , rycker det inte in då ,
ska du ha ett golv som står sig , får du nog täta till som en pesionärskuvös som det kallas
 
K
Frigolit?
 
L
Hjälper nog inte , frigolit suger vatten , än som att det tar lite tid , men är ett faktum ,
Ett golv på reglar förutsätter att ingen vatten kan komma dit , annars om det är ett måste ,
skivor som underlag , ( min 12mm ) och bärande mellan trallen , sedan en plastmatta ovan ,
men min egen teori om sånt , inger bra .
 
Kan du inte körs något trägolv då? Typ råspont som du betsar eller målar. Är du rätt för fukt kan du ju alltid lägga golvet med en liten luftspalt mot altanen så det kommer upp lite
 
L
Mazen Mazen skrev:
I förtältet har jag dessa som undergolv med ett billigt laminatgolv från Rusta på. Funkar kanon då ev vatten kan rinna under och ner i springorna på trallen.
[länk]
Verkar bra funktion på ditt golv :), men då förutsätter det , att han gör som dig , med plastgolv , har för mig att klick är ett plastmateriel , det suger inget vatten
 
Mazen Mazen skrev:
I förtältet har jag dessa som undergolv med ett billigt laminatgolv från Rusta på. Funkar kanon då ev vatten kan rinna under och ner i springorna på trallen.
[länk]
Dom där plattorna finns ju också med trä(y)
 
  • Gilla
Mazen
  • Laddar…
M
Tack för era synpunkter ... Känns som någon form av luftspalt är det som gäller...


Kanske Jula golvet först sen en tunn underlagsfoam därefter billigt klickgolv?

Då borde ev vatten som kommer in inte komma åt varken fram eller golv utan Holland sig till att Max komma till plastjulagolvet.
 
M Mcdz skrev:
Tack för era synpunkter ... Känns som någon form av luftspalt är det som gäller...


Kanske Jula golvet först sen en tunn underlagsfoam därefter billigt klickgolv?

Då borde ev vatten som kommer in inte komma åt varken fram eller golv utan Holland sig till att Max komma till plastjulagolvet.
Just så har jag gjort golvet i standby tältet till husvagnen och det funkar kanon. Där kommer det alltid in lite vatten då tältet inte går att få 100 tätt mot golvet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.