M
Tjena

Har en liten fundering.. Skulle det funka att trycka in två guidekablar i ett kontaktdon så man kan få ut en guide åt vänster och en mot höger om man BARA använder guidkabeln som ett sätt att hitta basstationen.

Bakgrund: har idag två områden följ höger 35 meter samt följ vänster 11 meter.

Följ guide x meter används INTE idag och det har jag inget behov av heller!
(Detta funkar då självklart inte alls om man har en kabel åt vänster och en till höger)

Men skulle guidekablarna funka som guide hem till basen?

Har nämligen två smala passager en åt höger och en åt vänster som funkar utan guidekabel men jag skulle vilja speeda upp hasigheten att hitta basen utan att behöva gå utmed begränsningskabeln. Att den random skulle hitta basen är några få procent bara.
 
  • Gilla
Garghamel
  • Laddar…
Inte omöjligt att det skulle fungera. Hursomhelst är det ju en enkel match att testa.
 
  • Gilla
Garghamel
  • Laddar…
M
Det tråkiga är att skarva begränsningen inonödan för att testa.. Där av min fråga om någon haft funderingarna testat innan om det funkar eller inte.
 
  • Gilla
Garghamel
  • Laddar…
Det kommer nog att bli svårt att få det att fungera, en del av begränsningskabelns ström kommer att gå genom guidekablarna och "stänga av" en stor del av gräsmattan.
Kan bli så att vissa delar kommer att sakna signal.

Nej med 99% chans kommer det inte att fungera, däremot är det ofarligt att prova så ta och prova och rapportera. Det är ju bara att klippa bort tråden om det inte funkar.

Protte
 
M
Intressant tanke men så blir det väll med en kabel med?

Kanske bättre att göra en lång guide som går i en loop från basen till vänster sida vända där gå till höger sida och sen till begränsningskabeln. För när klipparen kommer nära basen tar väll basens radio över ändå och klipparen går in i basen så den slipper åka runt hela guidkabeln.
 
  • Gilla
Garghamel
  • Laddar…
Intressant tanke att dra guiden ut till vänster och sedan tillbaka nära basen och sedan till höger sida.
Kan vara värt ett försök.

Protte
 
M
Det blev flytt av basen istället... Har man en u tomt och bara en guidekabel känns det som att basen måste vara längst upp i u:et för att få maximal effekt dvs man får då en guide som täcker hela ytan. Med två guide kablar inga problem ställ basen var du vill...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.