Du ska ha alu fälgar o lågprofildäck samt skriva TURBO på lämmen.
 
Jag har faktiskt BMW-fälgar. Släpet ser fräsigare ut än bilen :). Undrar om det faktiskt inte är alufälgar också.

Jag ska kolla axeln men jag tror att den är rund. Vad är det för skillnad?
 
Dom runda är kända för att rosta sönder inifrån så det kan vara bra att kolla om du ändå river i grejorna. Min är så ankommen så att det är nog dax att leta ny:(
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Jag har tipp på min släpa och det sitter varken gasfjädrar eller skruv på denna.
Kör man upp något motordrivet fordon får man vara försiktig och väga över sakta så flaket inte slår ner med full kraft.
 
laufera skrev:
Du ska ha alu fälgar o lågprofildäck samt skriva TURBO på lämmen.
Är dessa OK 😀? Inte lågprofil men å andra sidan märkesfälgar.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Cheesen
pelpet pelpet skrev:
Jag var och kollade på några hyrvagnar idag, och de hade tipp med flaklås men ingen skruv vad jag såg. Kollade iofs inte under, det får jag göra sen. Men behöver man ha en tippskruv eller gasfjäder? Hur bra klarar man sig utan?
.
Min Släp har vart i familjen i 40 år med tipp utan skruv. Släpet har bl annat fraktas 200 m grusväg, 5 sandlådor. Matjord till två gräsmattor. Gjutsand till två husgrunder. Ca 5000 mil med skoter på flaket och det har aldrig kännts att skruven vart saknad.
 
L laufera skrev:
... samt tatuera TURBO på lemmen.
:thinking:
 
O
Själv hade jag kört den enkla väen, slängt på en ny osb skiva på släpet på den gamla. Sen byter man osb skivan när den börjar tröttna, billigt och bra. Snyggt? Nix, proffsigt nix, seriöst Nix. Funktionellt Japp.
Själv gjorde jag ovanstående lösning. Men det var ganska slitet släpp...
 
Fastnar inte en skyffel i en blöt osb om MSN ska skotta av ett lass grus tex?
 
galento
Cheesen Daniel Östberg skrev:
Släpet har bl annat fraktas 200 m grusväg, 5 sandlådor. Matjord till två gräsmattor. Gjutsand till två husgrunder.
Låter som många vändor :worried: Vet att alla inte har plats men vi beställer grus och jord via
lastbil,bara att hämta i utkanten av tomten när man behöver :D.
 
Cheesen
galento galento skrev:
Låter som många vändor :worried: Vet att alla inte har plats men vi beställer grus och jord via
lastbil,bara att hämta i utkanten av tomten när man behöver :D.
Nu hade vi eget grustag på markerna på den tiden det begav sig.
 
  • Gilla
Jotsat
  • Laddar…
galento
Cheesen Daniel Östberg skrev:
Nu hade vi eget grustag på markerna på den tiden det begav sig.
Ok det låter kanonbra :)

Men angående släpvagnen skulle jag nog bytt plyfa,n mot en likvärdig
istället för durkalu.
 
ceson ceson skrev:
Mitt släp ser ut som ditt med krokar för lämlås och var noterat som förberett för tipp och det var bara att montera tippbalk.
[bild]
Som vanligt kommer man tillbaka till byggahus vad man än letar efter!

Var fick du tag i den där? Är det någon slags universalmodell eller gäller det att leta upp exakt rätt tippbalk? Mitt släp ser precis ut som Pelpets med stelopererad tipp. Men mitt är ett Tranesläp.
 
Finns nog hos de flesta som säljer kärror, kolla hos marin och trailer som säljer Fogelsta om dem har någon som passar. Annars får du bygga en som pelpet föreslog.
 
  • Gilla
PNO
  • Laddar…
Vill du ha tippfunktion är det väl bara höra med släpvagnstillverkaren va de har för färdiga lösningar till din vagn. Thule har skruv eller dämpare, jag kör med dämpare så slipper man skruva ner när man åkt upp.

Och vad du ska göra när du väl har flaket av? Byta bromsvajrar? jag beställde rostfria så jag förhoppningsvis inte behöver byta flera ggr.

Ställde iofs. släpet på sidan då

Person i garage lyfter av flaket på en släpvagn med hjälp av vagga och dämpare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och kör du saker med hjul så är det trevligt med vagga för iaf. en axel

Metallvagga designad för att stödja ett hjul på släpvagn, gjord av mönstrad plåt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.