Hejsan! Är det någon här som har erfarenhet av Beckers expo fasadakrylat? Jag har inte hittat mycket när jag googlat. Jag har läst Folksams färgtest från 2012 där den fick lite sämre betyg pga mögeltillväxt men när jag läste närmare så var det ändå inget att direkt bry sig om. Jag bor dessutom långt norrut där mögeltillväxt på fasader inte hör till vanligheterna.
 
Den sitter på vår fasad, och många andras.
Har fungerat bra hos oss.
 
Gammal hederlig stugakrylat, inget fel på den. Framförallt om du ska måla om en kåk som redan har ett par färglager sen tidigare - då är det lika bra att satsa på en lite billigare färg eftersom hållbarheten kan påverkas av färgskikten.
 
Tack för svaren :) Huset är bytt fasad på under åttiotalet så det finns redan färglager. Då kör jag på den! Coop bygg har kampanj den här veckan så den är 20% billigare och så kan man dessutom ta ut 5% rabatt med poängen. Det är just därför jag började tänka på den här färgen :)
 
Min fru skulle köpa denna på happy homes men fick med sig Beckers perfekt istället, för säkert dubbla priset,700 kr/3 liter, mot expo fasadakrylat för kanske 400. Kan prisskillnaden vara motiverad?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.