hej!

Tänkte räta upp uttaget som är märkt MM, TV och R. Jag förväntade mig en sladd till varje anslutningspunkt på uttaget, men bara en av de tre kablarna var ansluten, de andra två försvinner upp genom väggen.

Skall det vara så? Känns märkligt om jag har grannarnas kablar i min lägenhet?
 
  • Ett öppet multimediauttag med bara en ansluten kabel, övriga två oanslutna försvinner i väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppet vägguttag med en synlig kabel och två osynliga kablar som försvinner genom en öppning i väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det finns bara en ingång på det där uttaget, där pilen pekar ut sitter det säkerligen ett motstånd(liten metallhylsa).

Att kabeln till fler lägenheter går genom samma kanalisation har jag sett förut så det var/är antagligen i sin ordning!

Har du fler uttag i lägenheten?
 
Mycket vanligt att antennledningarna går emellan olika lägenheter inte minst i lite äldre lägenheter
 
E elmont skrev:
Mycket vanligt att antennledningarna går emellan olika lägenheter inte minst i lite äldre lägenheter
...och isåfall har du nu skapat avbrott i dina grannars tv- och bredbandstjänster.

EDIT: Fel av mig! Jag trodde att du tagit bort en utgående kabel från ditt uttag, isåfall hade du förmodligen förstört för någon eller några av dina grannar. Så verkar nu inte vara fallet, skönt! :)
 
Redigerat:
T TowaTei skrev:
...och isåfall har du nu skapat avbrott i dina grannars tv- och bredbandstjänster.
Dem "passerade" ju bara!

Om inte TS nu städat genom att klippa bort:p
 
  • Gilla
TowaTei
  • Laddar…
P Patrik Lidstedt skrev:
Dem "passerade" ju bara!

Om inte TS nu städat genom att klippa bort:p
Justja, det har du alldeles rätt i – jag läste slarvigt! Det där verkar vara ett stjärnnät (med gemensam kanalisation), så då är det lugnt! :) Jag rättar mitt gamla inlägg.

Att de går genom ens lägenhet är inte så konstigt, det gör ju även en del andra ledningar och rör :)
 
Drog ganska hårt i dem och funderade ett tag på att klippa dem då jag "inte använder dem". Tur ni svarade så snabbt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.