Hej!
Nybliven hojåkare och det leder förstås till lite förändringar :)
Jag behöver ordna så att jag kan köra med hojen från gatan och in på baksidan tomten (gräs o stenbeläggning, se bilder).
Bredvid trappan vill jag kunna köra på nån sorts stenplatta eller liknande för att komma upp i marknivå och vidare på stenplattorna utmed gaveln. Som det är nu så kör jag till hö om trappan men där är ännu så länge bara jord. Kommer att bli en låg mur av mursten till höger också men jag vill ha nån sorts ramp ca knapp meter mellan trappan och fortsättningen på muren (som ännu inte syns då)
Idéer någon?
Tack!
Jimm Framsidan av ett rött hus med stenläggning och trappa, intill en ojämn jordyta där en ramp kan byggas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grusgång och gräsmatta vid röd stuga, stenplattor nära huset, planerad väg för motorcykel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
y
 
L
Lägg nya plattor ut en bit med sluttning ut , sedan den mur du planerar då får du lite mer plats att åka på , ser lite tunt ut nu
 
Haha, sitter på jobbdatorn och har bara paint. Och det här blev så fult så jag vet inte vad.

Men tänker, om du använder likadana stenplattor som du nu har på gången, och helt enkelt gör en ramp till höger om trappan? Det borde väl smälta in fint?
 
  • Stenlagd gång och trappa vid hus med förslag på ramp ritad i Paint till höger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Varför inte göra om "trappen" till en ramp, kan ju inte vara några problem att fotvandra på den rampen med så lite lutning.

Alternativt att byta till en cross så kan man köra direkt i trappen.

Protte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.