Hej! Jag skulle sätta dit min "nya" begagnade gasspis av märket tecnogas idag och den gick inte ända in för att regulatorn tog i väggen. Regulatorn verkar vara ditsatt i efterhand eftersom den sticker ut mer än själva spisen.

Måste man ha regulator på spisen i sthlm? De två andra spisarna jag har haft (arthur martin och voss) har inte haft det. Kan man plocka bort regulatorn? Jag testade att skruva på justerskruven och kunde inte se nån stor skillnad på högsta och lägsta tryck. Vi har väl bara 15mBar i ledningarna här och då borde man inte behöva reglera?

Om man inte kan ta bort den får jag knacka ett hål i väggen där den får sticka in, och det vill jag ju såklart undvika...
 
Regulator.. hmm.. kan de vara så att föregående ägare kört den direkt från gasolbehållare, enda anledningen jag kan se att det skulle sitta en regulator så.
 
Kanske det kanske. Han sa att det var stadsgas, men det behöver ju inte va sant. Ska nog plocka bort den och testa. Återkommer när jag har kollat på det, har inte tid just nu så spisern får stå nån centimeter ut ett tag.
 
Jo, det lär du behöva. Det är ju åtminstone inte någon suspekt anslutning utan slangnippel...och förhoppningsvis finns det uppgifter på dekalerna om tryck...?
 
  • Gilla
Robert63
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.