Har läst och funderat och SPC 4320 verkat vara en mycket bra och framtidssäker central och jag vill endast ha trådbundet och gå via IP.

Kan den även användas för att sända driftlarm som ex temperaturlarm från en frys? Eller hög luftfuktighet under huset? Vad behöver jag i så fall köpa till?

Kan den ge pushnotis när larmet/skalet är aktiverat om en kamera utomhus registrerar rörelse?

Önskar konkret förslag på vad jag behöver till
Inomhus
2 magnetkontakter
1 IR (360 i hallen eller vad? Har katt)
1 kamera (för att se vid larm)
5 Rökdeckare
Siren

Loge (ouppvärmd)
2 magnetkontakter
1 IR/Micro (om stabil)
4 Rökdetektorer, joniska/alt värme

Utomhus
Siren
Blixtljus

Bifogar en bild på planlösningen och tar gärna råd om placering eller utökning. Ovanvåningen är oinredd så det finns alla möjligheter att dra rör till alla rum. Är det några extra rör som man vara bra att dra på en gång för framtida utbyggnad?
 
  • Planlösning av hus med markerade platser för säkerhetskomponenter som magnetkontakter och IR-detektorer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Gällande driftlarm och dyligt så går det alldeles utmärkt. om du skriver efterfrågad funktion så blir det lättare att ta fram en funktion åt dig.
 
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Gällande driftlarm och dyligt så går det alldeles utmärkt. om du skriver efterfrågad funktion så blir det lättare att ta fram en funktion åt dig.
Övriga funktioner kommer att byggas på senare. Det andra är prio ett
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.