Synlig träbjälklag med tecken på skador, möjliga brända eller ruttna områden, under en golvväggsektion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skadat träbjälke med tecken på röta och håligheter, potentiellt orsakat av träskador eller svampangrepp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Som rubriken lyder. Rivit upp gammalt trägolv och blir slagen av den här synen efter att ha rensat ur allt gammalt bråte och lite isolering. Jag känner ingen lukt och det känns som förkolnat trä när man petar på de områden som är störst.
Åtgärder för detta?
 
L
Ser ut som bränt på första fotot , skrapa lite mera och se om det är som kol längre in , då är det bränt , hur såg isolering och annat ut som legat mot det , eller tänkte du inte på det , normalt
 
2-3mm in i det svarta kommer trä.
Nä jag tänkte inte nåt direkt på hur isolering och tidningar såg ut:p
Ställena det är på är där det tidigare gått upp gamla gjutna elementrör. Kan dessa bli så varma?
 
Inte rören isig, men kanske när dom lödde ihop rören.
Tror inte det är svartmögel...
 
  • Gilla
Liteavvarje
  • Laddar…
L
A Anselius skrev:
2-3mm in i det svarta kommer trä.
Nä jag tänkte inte nåt direkt på hur isolering och tidningar såg ut:p
Ställena det är på är där det tidigare gått upp gamla gjutna elementrör. Kan dessa bli så varma?
Är du lite orolig kan du göra så här , som jag hittade , tror inte jag heller på mögel , klicka på bilden så blir den större
 
  • Text om hur ättika och vatten används för att bekämpa mögel, inklusive steg att fylla en spruta och skrubba med borste.
Okej, då kör jag lite ättika för att stilla sinnet sen lägger jag i oorganisk trossbottenskiva och isolering så jag får golv nån gång:p
Tack för era svar!(y)
 
  • Gilla
Liteavvarje
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.