Hej nyligen bytt fönster i 3 rum. Efteråt så luktar det starkt "mycket så pass att jag får huvudvärk" i ett rum och i ett känner jag samma lukt om jag går fram till fönstret och luktar i det tredje kan jag dock inte känna någon lukt alls.

Vet att det är någon typ av gas i nya fönster men verkar ju väldigt konstigt om denna skulle läcka ut.. Brukar nya fönster kunna lukta starkt i början? Tänker lim och sånt?
 
Hur nyligen är "nyligen"?
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Hur nyligen är "nyligen"?
Tisdags byttes dom så de har varit monterade 5 dagar

Tilläggas bör att i rummet där jag känner lukten om jag är vid fönstret så är det idag första dagen och idag är också första dagen jag ställt fönstret i vädringsläge.

Det rummet där det luktar starkt kände jag lukten först på onsdag. Alltså dagen efter.
 
L
Kontakta tillverkaren först och lägg fram problemet , sedan blir det att gå på dom som monterat
kanske något silikonaktigt i infästningen
 
Gjorde du det själv eller var det någon annan? En del använder ju fogskum i stället för att dreva.
 
Jag och en vän till mig som brukar montera fönster i sitt arbete hjälpte mig. Vi skruvade endast fast dom. Drev använde vi inga kemikalier för.. Har frågat han om lukten men han har aldrig hört talas om det.
 
Glaskasetterna är väl fyllda med argon så den gasen behöver du inte vara orolig för. Den är både ofarlig och luktfri.
 
Plastfönster ?
 
Det är aluminum beklädda fönster ifrån skånskabyggvaror. Tänkte låta de stå på vädring nu hela natten luktar det imorgon får jag väll ringa dom och fråga om det är normalt.
 
Folk verkar tro att det är mina plastmattor som luktar nu när jag bytt fönster för att det blivit tätare. Jag kan ärligt talat inte känna längre var lukten kommer ifrån... men när jag kände lukten tyckte jag det luktade starkast om själva fönstren..
 
L
Vet du vad det är för sorts lukt , plast har en egen , det som är konstigt , är att det började med nya fönster , fanns det inget förut , har du mögelförsäkring , ring och säg , jag har en konstig lukt i huset vad kan det vara , fråga då om det kostar något , samt att du inte har en aning om vad kan vara , intet ljud på något annat , ett försök i det hela
 
Är de nytillverkade så kan det vara färgen som inte härdat / släppt ifrån sig allt lösningsmedel ännu så vädra och härda ut ett tag till.

Protte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.