Det tar sin lilla tid att bygga stenhus....no doubt!
Var har din kompis K12 tagit vägen? Från att vara en daglig debatörr på forumet har han gått under jorden.....
 
K12 är också vid liv men har väl lite problem med foten. Sist jag såg honom haltade han betänkligt efter en otäck stukning av foten. Han borde dock skriva lite mer här då han har synpunkter på det mesta (båda bra och dåliga)

 
OK där ser man, inte bra att idka husbygge med stukad fot!

Följer med spänning ditt bygge men det verkar vara lite stando just nu. Tycker du Lundgren har skött sig? Dåliga eller bra erfarenheter kan du gärna skriva om här eller privat.
 
Precis, svårt med tangentbord när man har ont i foten... ;)

Yo, vaddå dåliga synpunkter? Ska komma ihåg det när jag styr upp ditt skrytbygge nästa gång. ;D
 
Herr Lundgren har väl sina bra och dåliga sidor. Det är mycket säljsnack men kanske lite svårare att hålla det i efterhand.

Vi har tex ett tak som kom lite väl nära några fönster (problem med ev. snö på vintern) och det var ju inte hans fel utan det var cad-programmet som bara räknade med 20 cm tak och inte 40. Vi ska väl ha en diskussion om det igen hur vi ska kunna ställa det rätt. Har inte hört från honom på ett tag och jag ligger och trycker på en faktura tills han dyker upp igen. Dom håller på och bygger ett hus på lidingö där dom limmade i minusgrader med gasbrännare, frågan är hur bra det blir.

Det vi är oroliga för nu är att få en takkonstruktion som är bra eftersom betongen innehåller mycket fukt som ska ut. Har anlitat en snickare som hjälper till med taket och ventilationen. Att han sedan också kan bocka plåt och har goda kontakter i byggbranschen är inte helt fel.

Köket är beställt (blev från Noblessa) och vi hamnar på 115' komplett, monterat och klart. Då har vi gjort lite avkall på bänkskivan och har nu en laminatskiva men som frugan sa, den går alltid att byta.

Vi hoppas att putskillarna kan färdigställa putsen imorgon så vi kan börja riva ställningen asap.

Vi har gjort om plåtarna runt takfotsventilationen och hoppas att dom kommer på plats imorgon (dom bockas idag) så att putskillarna kan sätta putsen mot dom. Vi har även gjort blecken under altandörrarna och den franska balkongen och dom hämtar vi från pulverlackningen imorgon. Phu, det är mycket som ska ske imorgon :)

Har även varit i kontakt med lite olika kaminleverantörer och murare men helt gratis är det inte. Vi luskar vidare

Foton kommer men det är ju så jädra mörkt att det är svårt att ta bra foton.

Ha det
 
OK misstänkte lite av detta när vi träffades vid tillfälle. Men det är ju bra att höra verklig erfarenhet. Mig veterligen har han ingen formell byggutbildning eller arkitektexamen. Att sedan agera projektledare är en annan sak.

Hoppas det går bra för er. Ditt hus blir en kanonreferens för vårt kommande projekt. Vi tar tacksamt emot alla synpunkter du kan ha, bra som dåliga. Även bilder av intresse.

Nu när K12 har lärt sig använda tangentbordet igen utan kryckor kanske det kommer upp lite fler bilder? ;D
 
:-/ Hej Yo du skriver att du anlitat en snickare vilket jag förstår men hur får man tag på hantverkare som är ärliga och kunniga det kan jag inte. Är din snickare någon som man kan få kontakt med? Vad kostar det? Vad är dina erfarenheter?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.