Köpte en billig eltrimmer förra sommaren som förvisso varit bra men drygt och begränsande att släpa runt på sladd. Ska nu köpa en batteridriven trimmer. Behöver egentligen inte kunna ta hela tomten samtidigt utan jag är fine att gå ut och köra 10-15min på utvalda ställen och sedan ladda mer.

Tips på bra köp? Köper hellre lite bättre grejjer om det går. Kan typ inget som vilka märken etc som är bra. Hur stort batteri bör man ha?
 
Om du redan har några batteriverktyg så kan det vara värt att kolla om det finns trimmer i samma serie att köpa "naken" dvs utan batteri. Gjorde så själv för några veckor sedan. Hade också en med sladd innan men den milwaukee jag bytte till är det bra mycket mer tryck i.
 
Har du några andra maskiner i något märke så du kan nyttja samma batteri till trimmern? Blir aningen billigare att köpa naken
 
G Gud_ skrev:
Har du några andra maskiner i något märke så du kan nyttja samma batteri till trimmern? Blir aningen billigare att köpa naken
Har inga andra maskiner med batteri tyvärr.
 
Kanske skulle fungera med någon ifrån gardena. Mor och far har någon modell därifrån och är nöjda. Har för mig det medföljer batteri och laddare på de flesta modellerna.

Annars är väl om du planerar inköp utav någon annan maskin och tänkt "låsa" in dig på något märke och utgå ifrån det.
 
Beställde precis en Ryobi på K-Rauta som passar i din budget till ett riktigt fyndpris med tanke på tillbehören (ligger på 2k utan batteri och tillbehör hos andra)

https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/gräs--slytrimmer-ryobi-rbc18x20b4-18v-4-0ah

Har inte fått den än så vet inget om den dock men är nöjd med Ryobis handverktyg i övrigt. Dock är jag lite orolig över att denna är för klen för klinga men det återstår att se.

Har även sedan tidigare en mindre modell från Ryobi som jag är riktigt nöjd med för att hålla undan smått men den är inget att ge sig på större ytor med högt gräs. Därav inköp av en ny :)

Men om det bara är kanttrimmning mot buskar, rabatter etc du är ute efter borde en sådan fungera utmärkt, jag har denna maskinen sedan tidigare https://www.bygghemma.se/tradgard-o...eridriven/grastrimmer-ryobi-olt1832/p-752536?

Den lilla klarar utan problem hela min tomt på 1150m2 som har ganska normalt med utrymmen att trimma tror jag. Då med ett 4A batteri, körde tidigare med 2x2,5A vilket också gick fint eftersom ett nästan hann laddas medans det andra kördes slut :)
 
Stefan N Stefan N skrev:
Husqvarna har en ganska prisvärd sak. [länk]
Jag har denna, riktigt bra maskin för pengarna. Går riktigt tyst och räcke ganska länge, har en tomt på ca 1450m2 och klarar lätt 3ggr på en laddning.
 
MB77 MB77 skrev:
Jag har denna, riktigt bra maskin för pengarna. Går riktigt tyst och räcke ganska länge, har en tomt på ca 1450m2 och klarar lätt 3ggr på en laddning.
Kollat in denna också! Verkar super! Lite fundersam nu dock för Bauhaus rear ut en Ryobi RLT183115C för 995 inkl 1.5Ah batteri+laddare. 115iL verkar gå på 1999. Är den dubbelt så bra tror ni? :)
 
X Xepp skrev:
Kollat in denna också! Verkar super! Lite fundersam nu dock för Bauhaus rear ut en Ryobi RLT183115C för 995 inkl 1.5Ah batteri+laddare. 115iL verkar gå på 1999. Är den dubbelt så bra tror ni? :)
Bra fråga, men tror nog att Husqvarnan är ett par strån vassare .
 
Har du hunnit få och testat trimmern? I så fall, hur var den?

B bmikael skrev:
Beställde precis en Ryobi på K-Rauta som passar i din budget till ett riktigt fyndpris med tanke på tillbehören (ligger på 2k utan batteri och tillbehör hos andra)

[länk]

Har inte fått den än så vet inget om den dock men är nöjd med Ryobis handverktyg i övrigt. Dock är jag lite orolig över att denna är för klen för klinga men det återstår att se.

Har även sedan tidigare en mindre modell från Ryobi som jag är riktigt nöjd med för att hålla undan smått men den är inget att ge sig på större ytor med högt gräs. Därav inköp av en ny :)

Men om det bara är kanttrimmning mot buskar, rabatter etc du är ute efter borde en sådan fungera utmärkt, jag har denna maskinen sedan tidigare [länk]

Den lilla klarar utan problem hela min tomt på 1150m2 som har ganska normalt med utrymmen att trimma tror jag. Då med ett 4A batteri, körde tidigare med 2x2,5A vilket också gick fint eftersom ett nästan hann laddas medans det andra kördes slut :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.