Rördel för skarvning synlig med gängor och fläns, tänkt för att skruva på ett R 20 lock.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mätning av rör med tumstock som visar dimensionen för att välja rätt pluggstorlek.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Precis större än att r 20 locket ska gå att skruva på.. är någon form av skarvning från matarröret till badrum som jag behöver plugga
 
En del klämringskopplingar har inte rörgängor. Du behöver isf en plugg som passar eller en annan koppling.
Vad är det för dimension på röret?
 
L
Oj duble fortsätter
Klämringskoppling övergång 20x25 finns pluggar till att plugga med , men då behöver du den gängade muttern som sitter kvar på röret som är borttaget
 
Har alla rester. Ett 20 lock passar i "muttern" men är för kort att nå ner, eller typ klämringen är ivägen. Får nog gå på lösningen som liteavvarje lyfter. Fortsätta övergången med en förminskning eller bussningar som jag sen kan plugga
 
S
du kanske ska sätta en propp istället för lock
 
L
O olofh skrev:
Har alla rester. Ett 20 lock passar i "muttern" men är för kort att nå ner, eller typ klämringen är ivägen. Får nog gå på lösningen som liteavvarje lyfter. Fortsätta övergången med en förminskning eller bussningar som jag sen kan plugga
Om du har muttern kvar så finns det en plugg att köpa som är för klämringskoppling , bara såga röret ta muttern i med pluggen tajta upp tätt
 
Staffans2000
Det ser ut som en cuterlite klämring men kopplingen verkar vara Vatette. Rördimentionen är 22mm. Den har som sagt inte rörgänga och det har vad jag vet ingen 22mm eller grövre dimension. Löp och köp en propp, så är det fixat!
 
Har du grejer att löda med så glödga stumpen du tagit bort, kläm ihop änden och löd igen så har du en propp.
 
Krilleman
Vatette är det inte.

Kanske en äldre VSH eller "no name" från bygglada.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.