Finns det någon på forumet som byggt sitt hus i lättbetong med leverans från H+H Celcon i Malmö? Tacksam för en kontakt.
 
Har fått offert på stående väggelement från dem, men tycker det är förhållandevis dyrt. Fick ett muntligt pris för ett år sedan, till nästan halva totalkostnaden jämfört med nu. Kanske hissat priserna när konkurrensen försvann. (Ytong gick ju i kk....)
 
Finkel skrev:
Hejsan Calle.
H+H Celcon levererar till ett flertal stenhusfirmor bla. Örement och Flexi plus några till, det finns länkar på deras hemsida.

[länk]
Tack för info - jag känner Celcon väl sen tidigare och deras Jämeräkoncept. Se tidigare trådar. Var dock ute efter om någon verkligen byggt med dem och i så fall erfarenheter. De som byggt med Flexi, Örement, Haaks, Stenhusvillan etc får gärna svara.

Tack för din input i alla fall.
 
MrMagic skrev:
Har fått offert på stående väggelement från dem, men tycker det är förhållandevis dyrt. Fick ett muntligt pris för ett år sedan, till nästan halva totalkostnaden jämfört med nu. Kanske hissat priserna när konkurrensen försvann. (Ytong gick ju i kk....)
Jo det är det jag är rädd för. De skriver ju glatt i deras nyhetsbrev om Y-tongs konkurs, som de var en stark bidragande faktor till. Men nu är det ju så att man kan importera konceptet samt bygga med en mängd andra material så de borde inte känna sig allt för säkra på deras prisstruktur.

Får man fråga vad du fick för uppgifter? Var det stomrest, hela element eller block, storlek på hus, bjälklags och takkonstruktion etc?! ???
 
Bara leverans av 280m2 stående ytterväggselement samt 40 m2 innervägg, pris 320´inkl. Dock är det en del sågat pga 5 gavelspetsar, det drar iväg en del misstänker jag. Fick även pris på bjälklag, 400/m2 vilket käns mer rimligt. Priser inkl lim, kilar etc, fritt på bil.
 
Tackar tackar! Jag återkommer med mer när jag fått min offert så kan vi jämföra!
 
Tänkte skrämma liv i den insomnade stenhusavdelningen genom att tipsa om lite bilder från ett pågående HHCelconbygge. Det är min polare Johan som har den dåliga smaken att smälla upp ett arkitektritat nyfunkiselände....;)

http://www.utopia.se/johan
 
Mmmmm....

Lättbetong rockar fett.

Said
 
KarlXII skrev:
Tänkte skrämma liv i den insomnade stenhusavdelningen genom att tipsa om lite bilder från ett pågående HHCelconbygge. Det är min polare Johan som har den dåliga smaken att smälla upp ett arkitektritat nyfunkiselände....;)

[länk]
Somnat och somnat....jag ligger lite lågt just nu pga strulande grannar.

Du måste installera rättstavning på datorn K12....."Dåliga" antar att du menar "goda" ;-)

Villa Lundström verkar stiligt? Vet du vem som bygger åt honom? Tycker det ser ut som en kille från Norrköping på bilderna.

Din polare borde ha ett och annat att tillföra denna tråd! Kan du inte be honom att skriva lite inlägg mitt i husbygget?

Var förresten på en villamässa nyligen i Stockholm och det fanns inga lättbetongföretag representerade....besviken!
 
Japp, det är en kille från Norrköping som ritat och bygger.

Johan skriver här då och då under signaturen Yo.
 
K12 - Du kanske kan be din polare Yo att kolla sina privata mess. Jag har lite frågor till honom. Det var ju ett tag sedan han skrev.....skulle behöva lite info!
 
Jag var och tittade på Yo:s hus i veckan. Maffigt! Träffade både säljaren i Stockholm och arkitekten från Norrköping.

Kul om Yo kunde skriva några kommentarer om sitt bygge.
 
Jaha Byggaren välkommen till sajten, var har du tänkt att bygga då och vilken typ av hus? Hur kom det sig att du stötte på just Yo:s hus?
 
Hej och tack! Jag fick kontakt med säljaren genom Celcon i Malmö och han visade mig bygget av Yo:s hus.

Har ingen tomt än men söker norr om Stockholm. Är mycket intresserad av materialet till ett framtida bygge.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.