Jag är en lycklig människa idag! Igår, den 17/8, började montörerna att montera vårt Trym. Klockan var vid deras start runt 06.30. Före 9 på morgonen kunde vi gå runt inuti huset, se det UNDERBARA KÖKET i grönt - blev snyggare än jag trott - gå in i alla rum. 14.30 var alla takstolar resta och plasten lagd. Inte en droppe regn har alltså fallit på vårt hus.
Idag, dag 2 kunde vår lilla flicka använda toaletten ! Helt otroligt!
Jag är så lyyyccckklig!  ;D :D ;D

 
Huvudsaken är att man är nöjd själv! Då kan man strunta i farbror Görans tyckande ;)

Grattis till er och ert nya hus!!! Håller på och lägger drän och markavlopp för tillfället. Alltså en biiiiiiit kvar ::)

Vart bygger ni?
 
Hej Ulan!
Vi bygger i Hallstahammar i Västmanland. Ni då?
 
Allå!!

Vi bygger i Landvetter, det kom en hel hög med långtradare till området igår och idag (med röda skynken på). Det stod Älvsbyhus ;)

Tänkte att ett kanske var ditt men Hallstahammar e ju långt härifrån!! :D
 
Ja, här är det bara vi tror jag som ska ha Ä-hus. Våra röda julklappar kom för en vecka sen precis och efter det har det gått undan. Ett tips, ta ledigt på förmiddagen den första monteringsdagen. Det är superkul!!
Vad ska ni ha för hustyp?

Lycka till! 8)
 
Ja, jag ska definitivt ta ledigt den dag huset kommer!! Vi bygger med Onsalavillan. Byggtid ca. 5 månader (efter att plattan är klar).

EDIT:// Hustyp är 1-plans kombinerat med 1½-plans med vidbyggt garage.
 
Hur många kvm blir det på totalt? Blir rätt stort va?

Vi har börjat finna oss tillrätta i vårt Älvsbyhus. Drygt två månader nu.... Var helt underbart att vara med första dagen... Knappt så man hann med i svängarna..
 
Nej, otroligt vilken fart. Idag är det arbetsdag 4 och alla vitvaror är på plats, innertaken klara, garderober på plats, vindskivor både på farstukvisten och på huset är klara. Garaget är monterat (väggarna) och dag 6 räknar killarna med att takpannorna är på överallt. Helt makalöst!
Totalt blir det 159 kvadrat. Känns helt perfekt. Vi lyxar till "garaget" med vattenburen golvvärme, klinkergolv, bastu, dusch, stor groventré, förråd på 6 kvadrat och ett tonårsrum på 11. Så nu är det dags för guben att börja snickra.
Vad har ni för hus och hur stort? Känns det fortfarande bra efter 2 månader? Har ni några tips inför slutbesiktningen?

Mvh Ulrica. ;D
 
"Huvudsaken är att man är nöjd själv! Då kan man strunta i farbror Görans tyckande ;)"

Kunde inte sagt det bättre själv! 8)

Grattis till ert nya hus Ulle-bella

Kristoffer

 
Kermit skrev:
Hur många kvm blir det på totalt? Blir rätt stort va?

Vi har börjat finna oss tillrätta i vårt Älvsbyhus. Drygt två månader nu....  Var helt underbart att vara med första dagen... Knappt så man hann med i svängarna..
Det blir 190kvm boyta och 36kvm garage... Längtar nu verkligen till att åtminstonne markarbetet snart blir klart!!
 
Grattis till er alla, det är en fantastisk känsla med det nya huset.
Jag är glad för er skull
Farbror dröjer det ett tag innan jag blir, går nu och biter på naglarna för nya bebben i början av september, inget är som väntans tider. :D :D
 
Ulle-Bella

Det känns fortfarande kanon. Vi har ett oden med isolerad men oinredd öv.

Kolla igenom hela huset och skriv upp allt innan det är dags för besiktning

Vi missade en skada på en spånskiva i en skarv + en del fasadbrädor på övre delen....
 
Hej Kermit!
Fick ni fixa det själva då, eller? De har sjabblat på en del ytterpanelbräder sen tycker jag våtmattan i badrum och tvättstuga är klantigt ditsatt. Det är "kulor" under mattan och skarverna är fula på en del ställen.

Idag är alla takpannor på plats och jag säger bara det: Vilket gulligt, maffigt och hemtrevligt hus!! YYYEEESSS! vad det känns bra!! ;D ;D ;D ;D ;D
 
Inte utan att man blir lite avundsjuk på farten!
Själv bygger vi Myresjöhus och det tar ca 16 veckor+ innan inflyttning.
Att Ä-hus fortfarande är så (förhållandevis) billiga är imponerande!

Lycka till!
 
Ulle-Bella

Vi fick begära en "särskild besiktning" Efter den åtgärdar de dom saker vi påpekar inför den....Hoppas vi...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.