Hej, undrar om det är någon som har beställt röda ytterdörrar med färgkoden 3070-Y90R? eller någon annan röd färgkod?
 
Hej

Vi har köpt den färgen på våra ytterdörrar till vår Kärnvilla.

/Fredrik
 
...det är dessutom inte Myresjös kod utan en standardkod för färg. Du kan få den tillblandad i färgbutiken.

/Fredrik
 
fredpers skrev:
Hej

Vi har köpt den färgen på våra ytterdörrar till vår Kärnvilla.

/Fredrik
Vet du om detta är samma färg som S 2570-Y90R?
Någon sa till mig att 3070-Y90R har blivit ersatt med S 2570-Y90R.
 
olle_spiktrampare skrev:
kulören är internationell,alla har detta system (precis alla husföretag)det heter ncs (national colour system)
kulören som avses är att bor dörren helt enkelt har bytt kulör så det är 2 olika röda men lika.
När du säger "2 olika röda men lika", menar du då att det är samma färgnyans. dvs jag har kollat på en röd dörr med 3070-Y90R och kan beställa 2570-Y90R för att få samma nyans?
 
Förmodligen har Bordörren ett antal standardnyanser. Vill du ha en annan färgnyans, om än närbesläktad, lär det kosta.

För övrigt är det ju praktiskt med standardfärgkoder då du enkelt kan köpa samma nyans och lägga på andra detaljer som du vill matcha. De blandar det direkt åt dig i färgaffären.

/Fredrik
 
shear skrev:
När du säger "2 olika röda men lika", menar du då att det är samma färgnyans. dvs jag har kollat på en röd dörr med 3070-Y90R och kan beställa 2570-Y90R för att få samma nyans?
Enda skillnaden mellan dessa två NCS-koder är att den som heter 2570-Y90R har 5% mindre svärta än den med det andra färgnumret, dvs. det bör betyda att den är liiite ljusare, men skillnaden är troligen ganska marginell ;)

//Christina.
 
Har 3060-Y70R på dörrar och spröjs Myresjö Harmoni

// Crille
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.