Ska bygga nytt kök och sambon vill ha MIELE vitvaror.
Tycker själv de är väldigt snygga(rostfritt) , men ack så dyra.:(
Är de lika bra som de är dyra?
Någon med erfarenhet?
 
Hejsan!
Mina svärföräldrar har alltid haft Miele och aldrig varit missnöjda. De hade en Miele diskmaskin i 36 år, vilket inte är alltför vanligt. Så jag tror faktiskt att de håller måttet. Har man det ekonomiska utrymmet för Mieleprodukter så tror jag att det är värt att köpa dem. Dock har jag bara erfarenhet från mina svärföräldrar så kanske har de haft "tur" med sina Mieleprodukter, vem vet?

Lycka till med era val!
 
Gör du en sökning på Miele här på forummet, så vill du se att folk över lag är mycket nöjde med kvaliteten på sina Miele vitvaror ;)

Miele är (om jag har förstått rätt) fortfarande ett familjeföretag där kvalitet och stolthet är dom främsta ledorden inom företaget.
Så om du köper Miele, så blir det tydligen aldrig fel. Men kanske man kan få mycket annan bra kvalitet för mindra pengar??? ::)

/Jan
 
Lutar nog åt Miele iallafall.
Har hittat en kyl/frys som är 200 hög och 75 bred, med ismaskin(inbyggd). Snygg så in i h-lvete.
Har personligen väldigt svårt för kyl/frys som är 175 eller 180 höga.
Man ser ju all skit som hamnar ovanpå.:)
Synd bara att de skall vara så dj-vla dyra.
Men säljaren lovade att vi aldrig skulle behöva byta kyl/frys mer under vår livstid.
Sen fick vi ner priset 7-8 Tkr på paketet, var ju trots allt mellandagsrea som jag sade till försäljaren.
 
ParkaKungen skrev:
Men säljaren lovade att vi aldrig skulle behöva byta kyl/frys mer under vår livstid.
Sen fick vi ner priset 7-8 Tkr på paketet, var ju trots allt mellandagsrea som jag sade till försäljaren.
Låter bra det :D

Men som jag även frågade i en annan "Miele" tråd: Vill man verkligen att vitvarorna skall hålla resten av livet?
Personligt så tror jag att det är en riktigt dårlig affär att ha en 15-20 år gammal kyl/frys stående idag. Dom drar jo så enormt mycket mer energi än dagens... Men det är jo äntligen ett lyxproblem ;)

Lycka till med hela köksprojektet!

/J
 
Denna kyl/frys drar 0,28kWh/dygn och 100liter.
Det kan jag leva med, tror inte morgondagens kyl/frys kan dra mycket mindre. ;)
 
Nej, OK. När det kommer till energi så kanske inte där är så mycket mera att komma efter.
Men när det gäller ny teknik, så vill vi (iallafall jag ;) ) nu gärna ha ett kylskåp som kan tänka åt mig (Tex. tala om när fisken inne i hörnet är för gammal :surprised: ), när dessa blir vanliga om 10 - 15 år.
Så det är ungefär den tid jag önskar att mina vitvaror skall hålla :)

Om jag hade köpt Miele, och inte Siemens, så skulle jag säkert vare nöjda med dessa även om 15 år ::)

 
Vi har valt genomgående Miele till vårt nya hus. Flera säljare och en bekant i branchen säger att när det gäller tvätt och tork är de överlägsna vad gäller kvaltiet. Visst får man betala lite mer, men för oss var det värt det tyckte vi.
 
Don't go for second best, baby! Ta Miele!
 
Köpte alla vitvaror från Miele då vi byggde 2003. Gjorde dock misstaget att köpa dem i mars och flyttade in i augusti. I Maj 2005 packade tvättmaskinen ihop, (det var elektronikfel a´ 5000 kronor), då garantin var utgången så blev det hemförsäkringen,
att vi sedan inte hade börjat använt grejorna förrän i augusti det är ju mitt problem.
Induktionshällen har ett intermittent fel som gör att den varnar för varma plattor i tid och otid, (ett känt fel enligt deras servicetekniker).
Idag så lämnade jag in espressomaskinen på deras service.
Rekommenderar jag Miele? Skulle inte tro det.
3 felaktiga produkter av 11 köpta....
Det ger en felprocent på 27%. Så dålig statistik har vi inte ens på de billigaste prylarna vi tar hem från Kina där jag jobbar. Att de sedan är snygga är ju en fördel i sig men för de pengar man betalar så kan man nog kräva någon form av kvalite.

/Calle
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.