Hej!
Är det någon som vet vad det kostar att få någon att gjuta ett golv i ett garage från Älvsbyhus. Det är ett fristående garage på ca 33m2. Jag undrar även om garaget har isolerade väggar och om Älvsbyhus installerar el i garaget när dom bygger det.
 
Kostnaden varierar, räkna någonstans mellan 10-20.000:- för att få golvet gjutet.
Vi gjorde allt förarbete själva (markinsolering och armering). Sedan hade vi en kompis som fixade resten av golvet så själva arbetskostnaden blev inte så dyr... Betongen beställdes från ett Ballast-företag.

I vårat vidbyggda garaget är det isolerat.
Elen fick vi utdraget, sedan valde vi att dra elen själva (så att vi kunde bestämma vart alla kontakter, lampor odyl skulle vara någonstans). Materialet fick vi sedan gjordes ett avdrag för själva arbetskostnaden.
Alltså ingick installation av el i vårat garage...
 
ostni skrev:
Hej!
Är det någon som vet vad det kostar att få någon att gjuta ett golv i ett garage från Älvsbyhus. Det är ett fristående garage på ca 33m2. Jag undrar även om garaget har isolerade väggar och om Älvsbyhus installerar el i garaget när dom bygger det.
El ingår inte i Ä-hus fristående garage, väggarna har 90mm´s isolering. Garaget är mao. isolerat som ett "kallgarage", det finns inte heller någon isolering under taket och inget innertak.
MVH/Christina.
 
Hmmm....
Att det skiljer så mellan friliggande- och vidbyggt garage... :-/ ???
Vi har både bra isolering och innertak.
Isoleringen ovanför innertaket består av sågspån.
Ett elelement ingick oxå...

 
Marachinos skrev:
Hmmm....
Att det skiljer så mellan friliggande- och vidbyggt garage...   :-/ ???
Vi har både bra isolering och innertak.
Isoleringen ovanför innertaket består av sågspån.
Ett elelement ingick oxå...
Hmm...om jag inte missminner mig så är isoleringen den samma i väggarna oavsett om det är vidbyggt eller fristående :-/.
Det som skiljer är frånvaron av isolering under tak, innertak samt att El inte dras till fristående garage.

Vi har ett fristående garage (F20) som vi har förlängt med ett förråd på baksidan på ca 25m2. Vi gjutit platta med vattenburen golvvärme som kommer via en fjärrvärmekulvert från huset, via denna kulvert så drog vi även in varm och kallvatten i garaget.
Då isoleringen ju är rätt snålt tilltagen så har vi lagt 200 mm i nya förrådsdelen samt ytterligare 100mm i garaget (från insidan, utom bakre väggen mot förrådsdelen) i taket har vi sprutat lösull och sen monterat innertaket med de takplattor som blev över från huset.
MVH/Christina.
 
Christina!
Byggde ni ut garaget själva eller var det Älvsbyhus som gjorde det? Vet du om Älvsbyhus har några andra planlösningar på garage än dom som finns i katalogen.
 
Vi byggde ut garaget själva, mig veterligt så har Ä-hus inget annat än det som finns i katalogen.
MVH/Christina.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.