Hej!

Jag har köpt ett hus som måste totalrenoveras. Just nu jagar jag golv + inredning till kök och bad mm till bra priser.

Vet att det t ex finns ngt som heter Ekeby kakeloutlet, söder om Helsingborg, där man kan köpa bl a Höganäsklinker till starkt reducerade priser. Tel 077 - 44 73 500.

Men jag skulle vilja ha lite korkgolv också, typ Wicanders kork- och plast. Någon som vet hur man får tag på sådant lite billigare? Via någon internetbutik kanske?

Och, som sagt, badkar, dusch, toastolar, badrumdinredning mm, var hittar jag sådant? Jag vill ha bra och snygga grejor av god kvalitet, men kan tänka mig utgående modeller, 2:a sortering eller liknande...

Någon som har några tips?


Marilyn ::)
 
Tack för länken!
Jag vet inte vad det tar för klinkersen där, men har hört att det handlar om ca en tredjedel av ord pris. Har talat med två personer, en arkitekt o en snickare, som båda handlat där. De sa att det kunde vara lite färgskiftningar och ev lite ojämnheter men att de tyckte att det gjorde slutresultatet snyggare, mer levande, än med första sortering.
De har bara öppet två dagar i veckan, fred 13 - 18 o lördag 10 - 14 och det gäller visst till den 28 okt. Men kolla öppettiderna innan du åker dit, jag vet inte huur säkra de uppgifterna är som jag har fått.

Marilyn :)
 
Hej,
jag var där i augusti och gjorde verkligen suuperfynd. Vi köpte allt vårt väggkakel till två badrum (vita, blanka lite vågiga plattor, 20*20 samt 15*15), klinkers till entrén och även deras svarta oglaserade platta till att ha under kaminen. Vi köpte sammanlagt ca 70m2 för 3200kr.. Verkligen värt resan fr Gbg för oss. De vita plattorna tog de fr 40 -50 kr/m2 och det är inte 2:a sortering. Exakt samma platta här på Höganäs kakelcenter tar de 345kr/m2.
Den oglaserade tar de här ca 745kr/m2, jag betalade 70kr/m2...
Måste verkligen rekommendera dem, men ring och kolla när de fick sin sista sändning, kan ju vara utplockat.

mvh
TyraMyra
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.