Vad gäller 1 1/2 plansvilla Höner:
Hur mycket jobb / vad är kvar att göra på övervåningen när man får det?

Vad kan det gå loss på att fixa detta?
 
Allt från luftspalt till isolering väggar tak och golv samt alla innerväggar, eldragning mm får man lösa själv....

Vi bygger ett oden och har valt till att få det isolerat till det "facila" priset av 90 000 (då har vi fått med en pall gips. Dosor för el/TV/telefon ingår också

För en hel färdiginredd öv tror jag att man får räkna med 240 000:- om man lejer bort allt.

 
90.000! Det lät saftigt...har iofs ingen uppfattning om vad sådant kostar....

Hade räknat med ca 200 000 för övervåningen...låter som det kan bli något mer då. Vet du om man kan få draget för en dusch på övervåningen?
 
Förberett för dusch med golvbrunn och fall i golvet har jag för mig att vi betalade ca 2500 kr för
 
Hur gjorde man på övervåningen då...fick ni välja att "bygga ut toaletten" för att kunna ha dusch. Var ytan på denna valbar?

Byggde ni med förhöjt väggliv? Vad innebär det och var ni nöjd med det alt. önskar ni i efterhand att ni gjort/ej gjort detta?
 
Vår övervåning gick på 120 000. Då gjorde vi en del jobb själva.
 
Vi har intre förhöjt väggliv.
hur stort badrum vi vill ha får vi väl se sedan men Golvbrunnen sitter där den sitter
 
Du som håller på/har gjort övervåningen, några tips så här i efterhand som du skulle ha gjort/gjort annorlunda? Vad upplever du att man kan göra själv och vad ska man leja bort?
 
Snickarna gjorde allt grovjobb som väggar, isolering, innertak m.m.m.m. Sedan tapetserade, målade och la vi golv själva. Det räckte=)

Allt beror givetvis på hur kunnig man är. Vi är inte alls kunniga inom snickarbranschen. Vi hjälpte till med att bära gipsskivor, skruva, spika mm. Allt för att spara in på timpengen. ::)
 
Jag håller på att inreda själv på ett Lodur-hus. Specifikationen från Älvsbyhus verkar stämma mängdmässigt. Har gjort lite modifieringar med mera isolering i väggar. Räknar att klara mig med ca 100.000:-.
Ni som byggt klart eller håller på att bygga, hur gjorde ni med FLV-dragningen på övervåningen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.