Hej!

Finns det någon som byggt Åhus Sandhamn, eller har fått pris uppgift på detta, även priser på Lummelunda och Hasseludden är intressant.

Tack på förhand

/Lars
 
Hej!

Vi funderar också på att bygga ett Sandhamn och har fått ett pris på 2 045 000:- Då ingår, som jag förstått det, allt utom utvändig målning. Färgen ingår dock. Ryggåstak som tillval ligger på ca 100 000:-
 
Vi har byggt en A-hus Sandhamn i Växjö. Vi flyttade in i somras. När vi drog igång så kostade huset 1,8 miljoner drygt, men det är inte omöligt att det har höjts något sedan dess.

Vi stormtrivs med huset och dess planlösning. Vi har valt den planlösning som var standard, dock förlängde vi en gavel (där sovrummen är) för att barnens rum skulle bli 12 kvm istf 10, samt kapade ena hörnet som skiljer kök och storarum och satte en braskamin där. Vi byggde även ihop en carport i den gaveln där tvättstugan är.

//Therese L
 
Hej Tessie,

Tack för informationen, men på ett ungefär vart slutade erat bygge någonstans i pris.
1,8 plus carport förmodar jag + tillägg för ändringar kanske?
Jag är super intresserad av att bygga ett sådant gillar plan lösningen skarpt :)
Lars
 
Du har inte någon bild också som du skulle kunna skicka. Skulle vara kul att se en sådan på huset in real life :p
 
Hej
Hela bygget gick totalt på ca 2,8 miljoner, men då är rubbet inräknat - tomt, vatten, el etc etc, trädgård, plattor m.m. Vi förlängde som sagt då en gavel med en halvmeter, valde till en braskamin, hörnbadkar, carport, ett extra förråd bakom carporten, och diverse andra tillval. Vi fick även fylla under huset för 100 000 och valde även att isolera extra under grunden.

Jag har tyvärr inga bilder just nu på datorn, men jag kan fixa det och återkomma.

//Therese L
 
Vi är i färd med att bygga ett Sandhamn i Uddevalla! Skulle gärna ta del av dina bilder och erfarenheter!!! Mvh A

Köpt tomt
Huset ritas i skrivande stund
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.