Tjong... Ja du nybyggaren våran räkning var inte kul den heller... men jag har iallafall bytt leverantör så jag tror att bytet gick igenom nånstans mitt i den smällkalla perioden... :-/
 
Hur många är det då som förstår sin elräkning? Och hur många är det som förstår hur elleverantören beräknar priset? Jag tycker att alla ska ringa sin elleverantör och be dem förklara hur de har räknat ut priset. Hur ska man annars kunna kontrollera att de gjort rätt?
 
Hade inte el-priset gått ner till 50 öre nyligen ?
Det stog i tidningen :)
 
Bob_the_builder
Jo, spotpriset på börsen har visst sjunkit igen. Dock har många bolags prishöjningar inte slagit igenom riktigt än. De justeras inte från dag till dag. Tur är väl det, annars skulle elräkningen vara på avsevärt fler sidor för oss med rörligt pris... ;D
 
Ta det lugnt, priset kommer att gå ner i vår. Och fyll för jösse namn inte tanken före Irak-krisen är över.
 
KarlXII: Det kanske är läge att fylla på nu innan kriget startat, frågan är inte om utan när bombplanen flyger mot Irak.
 
Jag tror det blir en snabbt avklarad historia.
Blir det inte det kommer de andra araberna snabbt att vrida på kranarna...
Dessutom lär det väl lugna sig i Venzuela snart också.
 
Tack alla som har röstat på P. Här ser vi resultatet av det. Och värre kommer att bli  :-/
Tunnan verkar inte ha botten ;D
 
Man får gratulera dig, karl12. Du tillhör ju den gudomliga skaran, numer
Det där säger bara att jag varit tillräckligt puckad och lat för att kunna sitta här och skriva över 500 poster! ;)
 
Vårfloden kom tidigt i år!!!!
Pga vattenbrist som det påstods vara chockhöjdes elpriset men nu i mitten av januari halveras plötsligt taxan,måste väl i så fall bero på mkt tidig vårflod om man ska tro experterna??????
 
Ekke skrev:
Vårfloden kom tidigt i år!!!!
Pga vattenbrist som det påstods vara chockhöjdes elpriset men nu i mitten av januari halveras plötsligt taxan,måste väl i så fall bero på mkt tidig vårflod om man ska tro experterna??????

Eller så minskade efterfrågan. Det har ju trots allt blivit lite varmare. Hörde på radion att två graders temperaturskillnad motsvarar effekten från en kärnkraftsreaktor.
 
G,F elpriset höjdes när industrin varvade ner inför jul o
sänktes när dom drog igång igen,så ditt resonemang håller inte!
 
Jodå, det är anledningen.
Hela landet har ju blivit 15-20 grader varmare.....iallafall hos oss är det nu 30 grader varmare än när det var som kallast.
 
Ekke skrev:
G,F elpriset höjdes när industrin varvade ner inför jul o
sänktes när dom drog igång igen,så ditt resonemang håller inte!
Det finns väl ingen logik när det gäller elpriset så det kvittar nog vad man har för resonemang - det är fel i vilket fall som helst :) Man kan dock konstatera att elpriset var skyhögt under den tid som det var som kallast. Före och efter det så var priserna lägre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.