Vilka husleverantörer känner ni till som har Kährs golv som standard?
 
Ska du välja hus efter golvlevetantör?

Välj hus och gör sen tillval är mitt tips...
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
SysterNett SysterNett skrev:
Ska du välja hus efter golvlevetantör?

Välj hus och gör sen tillval är mitt tips...
Fast om leverantören inte har Kährs i sitt standard/tillval-utbud kan det väl bli dyrt att byta till Kährs?
 
angelar angelar skrev:
Fast om leverantören inte har Kährs i sitt standardutbud kan det väl bli dyrt att byta till Kährs?
Varför just Kährs?

Välj bort golvet och köp vid sidan av. Inget är omöjligt! (bara välja hus efter golv )
 
På det stora hela blir ju inte kostnaden för golvet särskilt stor del av ens totala budget.
Men om du vill veta har iaf Trivselhus Kährs som standard.
 
SysterNett SysterNett skrev:
Varför just Kährs?

Välj bort golvet och köp vid sidan av. Inget är omöjligt! (bara välja hus efter golv )
Vi skulle självklart inte välja husleverantör enbart efter golv, men jag skulle inte bygga ett hus utan Khärs golv och då kan man ju lika gärna kolla om det är någon av de husleverantörer som har Kährs som också uppfyller ens andra krav. Min erfarenhet är dessutom att de leverantörer som har Kährs har bra rykte även när det gäller konstruktion, hållbarhet och kundnöjdhet (tex svenska familjehus, Götenehus, Trivselhus och ev A-hus). Varför Kährs? De har vackra genuina icke-plastiga trägolv som sätter kvalitetsprägel på ett helt hus. Det är ju inte alla som bryr sig i sånt, men för oss är det viktigt att få till en genuin trä-känsla, som i ett äldre hus, och då finns inga andra alternativ än Kährs som jag har förstått det.
 
  • Gilla
rebban_5
  • Laddar…
Försök i så fall att få med en sån här i husköpet:
https://www.bygghemma.se/golv-och-v...lish/ovrig-golvvard/woodfiller-kahrs/p-536520

Vi har ett Trivselhus från 2011 med Kährs parkett, och jag har aldrig varit med om det så känsligt golv. Det kan räcka med att man stått på en stol, så kan det finnas ett märke av att det övre träskiktet har blivit ihoptryckt. Hade en hantverkare här som stod på sin pall, och efteråt upptäckte vi fyra-fem märken. Eller när man tappat något hårt...

Vet inte om alla moderna parkettgolv är lika sköra, men det finns säkert andra som kan svara på.
 
  • Gilla
Ängslund
  • Laddar…
BirgitS
Kährs gör väl parkett i många olika sorters träslag och med olika behandlingar, och olika träslag är olika hårda. Vilket träslag och behandling är det i era golv, Polyene?
 
P Polyene skrev:
Försök i så fall att få med en sån här i husköpet:
[länk]

Vi har ett Trivselhus från 2011 med Kährs parkett, och jag har aldrig varit med om det så känsligt golv. Det kan räcka med att man stått på en stol, så kan det finnas ett märke av att det övre träskiktet har blivit ihoptryckt. Hade en hantverkare här som stod på sin pall, och efteråt upptäckte vi fyra-fem märken. Eller när man tappat något hårt...

Vet inte om alla moderna parkettgolv är lika sköra, men det finns säkert andra som kan svara på.
Hej! Låter inte så bra. Vad har ni för golv? Golven brukar ha olika känslighetsgrad när det gäller slitage och skador och det brukar graderas på en skala. Sedan brukar skador synas mer på tex mörka golv. Det är såklart många aspekter att ta händyn till, inte bara utseende. Tack för reflektion!
 
Det golv som vi har är den variant av ekparkett som ingick i Trivselhus grundutförande, hittade en bild från byggtiden för man ser att det står "Woodloc 5s", "15 mm Heidelberg" och "matt lack" på paketen (om du bygger hus - ta MÅNGA kort).
 
Lövsta trähus har Kährs Ek Verona 2-stav som standard.
De använder miele vitvaror, aspen badrum, ballingslöv kök.
Riktigt bra och gedigna trähus i alla olika stilar..

Fastna inte vid deras hus på hemsidan, de gör nästan bara kundspecifika hus egentligen!
Säljaren kan dessutom sitta och skissa för hand på ett väldigt bra sätt när ni träffas första gången.

De jobbar inte som Frenchisetagare heller, utan jobbar för Lövsta. Så du kommer hela tiden ha full attention genom hela projektet.. Det har jag hört är värre med "säljagenter" för olika husföretag.
 
K Karl-udden skrev:
Lövsta trähus har Kährs Ek Verona 2-stav som standard.
De använder miele vitvaror, aspen badrum, ballingslöv kök.
Riktigt bra och gedigna trähus i alla olika stilar..

Fastna inte vid deras hus på hemsidan, de gör nästan bara kundspecifika hus egentligen!
Säljaren kan dessutom sitta och skissa för hand på ett väldigt bra sätt när ni träffas första gången.

De jobbar inte som Frenchisetagare heller, utan jobbar för Lövsta. Så du kommer hela tiden ha full attention genom hela projektet.. Det har jag hört är värre med "säljagenter" för olika husföretag.
Stort tack för tipset! Dem ska jag absolut ta kontakt med. Det låter mycket bra.
 
Finns nog många alternativ till Kährs, både bättre och sämre. Ser ut att bli Tarkett för vår del.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
Låter nästan att du skulle vara säljare för Kährs...
Jag är inte så imponerad av Kährs... finns andra som har bättre golv
 
P TheStills skrev:
Låter nästan att du skulle vara säljare för Kährs...
Jag är inte så imponerad av Kährs... finns andra som har bättre golv
Vad är det du tycker är dåligt med Kährs? Och vilka tycker du är bättre? När jag varit runt i golv-affärer brukar säljarna vara eniga om att Kährs är i en klass för sig, och att Tarkett är ett billigare alernativ som är bra, men inte lika bra kvalité som Kährs. Jag tycker också Tarkett ser plastigare ut när man jämför dem sida vid sida i affären. Men du kanske har tips på helt andra märken?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.