Skulle behöva hjälp om det finns möjlighet att koppla på ytterligare strömbrytare för våra spotlights i fönstersmygar.

Lite bakgrund.

* Nybyggt hus, hidealight i alla spotlights
* Dimmer med återfjädrande strömbrytare sitter på nedervåning vid dörr/trappa.
* 2 styck dimmersströmbrytare, den ena styr alla fönstersmygspots på nedervåning samt de i allrum övervåning och den andra dimmern styr de som sitter i sovrum övervåning.

Som läget är nu så sitter det två strömbrytare på nedervåning vilket innebär att man alltid får springa ner och släcka på kvällen innan man går och lägger sig, då det oftast är dessa lampor som är tända.

Jag skulle vilja ha så man kan sätta en förlängning av dessa tryckknappar/dimmer även på ovanvåning med en trappbrytare så man kan tända och släcka oavsett vad man använder.

Går det inte att köpa något sändare/mottagare eller smart lösning för detta?
Tips på produkter/länkar mottages gärna, jag har inget emot att sätta mig in och läsa på men behöver en fingervisning på vad som finns samt att det går att lösa.
 
Det går säkert att lösa. Gissningsvis sitter själva dimmern i elcentralen eftersom den styr lampor över hela huset. I så fall brukar man kunna dra en till kabel från dimmern till den nya brytaren och sätter en återfjädrande knapp där också.
Kolla upp vad du har för dimmer och var den sitter så kan du säkert få mer specifika tips och råd här.
 
Du lär ha en dosdimmer, och till en sådan går det bra att koppla in flera återfjädrande knappar till.
Kolla vad du har för grejor, så är det enklare att ge en exakt lösning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.