Hej!

I värt nybyggda hus har vi Fibo Trespo i tvättstugan. Har nu upptäckt att vissa skivor börjar smått dra isär sig från varandra (ser nästan ut som sprickor)

Är det nåt man behöver oroa sig för? Tänker mest för fukt!
 
L
Något rör sig i huset , skivorna krymper nog inte kolla med fabrikanten efter uppgift
prata med hustillverkaren , det där är inget ni vill ha
 
L Liteavvarje skrev:
Något rör sig i huset , skivorna krymper nog inte kolla med fabrikanten efter uppgift
prata med hustillverkaren , det där är inget ni vill ha
Det är inte mycket om du ser på bilden! Ska jag anmäla felet?
 
  • Gråa klinkergolvplattor med synliga skarvar och del av vit dörrpanel, misstänkt installationsfel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L
Absolut ska du påtala det för ingen vet vad som kommer senare , ta först med Tresbo
och fråga om skivorna krymper samt vad händer om dom går isär ,kan det vara för att huset rörs sig eller blir det tät o.s. v då har du lite mer på fötterna om du behöver gå vidare , för min personliga del kan man tycka om inte fullt ut lite oroande , alltid bra att ligga i framkant
 
  • Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
I tvättstugan är det ju bara krav på tätskikt på golv så för den delen är det nog ingen fara
Men absolut ska du kolla med tillverkaren
 
L
Enligt nya byggnormer för våtrum skall det i princip vara en balja som är tät för vatten ,även upp mot väggarna , hur dom kan säga så vet jag inte , det finns en tröskel som det rinner ut genom :confused: konstigt det med baljan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.