Hej

Har ett nybyggt hus och skall hitta någon med lämplig maskin för att hjälpa mig att schakta/plana ut tomten dvs flytta befintliga massor. Det byggs mycket i området så det finns många maskiner i olika storlekar på plats så jag tänkte fråga om pris hos någon. Förstår att en stor maskin gör jobbet fortare men funderar på ifall det är någon visst antal meter man kan/bör köra närmast om man frågar någon med de största maskinerna typ 24 ton maskin utan att man riskerar något. En markkille sa att man kan utan problem köra de största maskinerna två meter nära huset, Eller skall man försöka få tag i någon med mindre maskin tex max 5-6 ton? Tar emot alla råd
 
L
Det är väl så att hjuldriven maskin sjunker kraftigt och pressar massorna , häftigt tryck
en bandare kan utan vidare gå kloss väggen , om det inte går så känner han som kör det direkt , och då går han lite utanför samt svänga 360 grader , mycket bättre med en bandare , tänk snöskoter
 
Tack Absolut skall jag fråga någon med bandare, var bara rädd för att en för stor kunde skada husgrunden.
 
En större maskin når längre och behöver då inte gå så nära som en mindre.
Gillar denna bilden från när jag gjorde lite nya parkeringar för några år sedan och tog in en lite större maskin och behövde inte ens gå in i trädgården... :)

Stor grävmaskin lastar asfalt i lastbil för att skapa nya parkeringar utanför trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Liteavvarje
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.