Hej har ett uthus som är byggt för att bli tvättstuga och duchs rum. fråga när hur jag ska göra för att isolera detta. ska jag plasta först på med isolering och plasta igen innan jag slänger upp skivor. ska det göras luftspalt? och hur gör man med taket? se bilder :) hir ska jag göra steg för steg. vill tillägga att allt står kallt på vintern.

Tack på förhand :)
 
  • Interiör av ett uthus med isolering synlig i väggarna, ett litet fönster och olika byggmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörigt uthus med oisolerade väggar, synliga virkestommar och tapet, samt diverse byggmaterial och verktyg på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hörn i ett uthus med synliga elledningar och ett litet fönster som visar trädgården.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
vill tilllägga att det sitter eom vindpapp bakom. men i rummet brevid är det utsidan av fasaden sen plast. se bilder.
 
  • Ett öppnat väggsegment avslöjar vindpapp bakom retro blommigt mönstrad tapet, som illustrerar renoveringsdetaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med synlig trästomme och vindpapp, intill rulle isoleringsmaterial och diverse byggmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Plast har man på den varma sidan av isoleringen. På utsidan har man vindskyddande duk som andas.
Sätter du plast på båda sidor kommer fukt att stängas in och du har byggt en mögelbomb.
 
okej men ska man ha vindpapp först sen isolering sen plast? varför har man satt plast mot panelen o det ena rummet? ska man ha ligtspallt? :)
 
Mellan isoleringen och ytterpanelen ska det vara en luftspalt. Varför man har satt plast där vet jag inte. Har det suttit isolering innanför den?
 
okej. nä det tror jag inte. det är svärfars bror som har gjort detta för många år sedan. dock så har han gått bort... så vi tänkte slutföra det han på börjad. så man ska göra luftspalt. isolering och sen plast.
 
Typ. Hur mycket isolering blir det? Ska det vara kallställt under vintern kanske det är bättre med ångbroms istället för helt tät plast?
 
det blir väl bara lite isolering. ta bort en skiva från toan och se hu han gjort. om det ens.är isolerat. med tanke på att det bara använd på sommaren. kan man bara sätta plast utan isolering?
 
Förmodligen har man satt plast som vindskydd. Ska du isolera så måste den bort.
 
okej men om man inte ska så kan den sitta kvar? och hur tycker du man ska göra i dusch/ tvätt stuga?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.