Hejsan alla glada duktiga :)

Jag har skaffat nytt larm och försöker få igång det, jag har inte i dagsläget tänkt att ansluta till larmcentral utan bara få larmen själv i Neo Go appen och/eller som sms men jag vet inte hur jag ska ställa in det, jag får varning i panelen på överföringsfel mottagare 1 och som jag luskat ut hänger det ihop med [300] [001] där har jag testat med PSTN phone #1, Alternate Communicator Auto Routing, Larmsändare mottagare 1
och i [301] [001] har jag satt E4670xxxxxxx (x= mitt mobilnr)
Har även testat att ändra mellan SIA och ContactID

Men jag lyckas inte på något sätt få bort att det blir överföringsfel som varning när trycker *2

Några ideer ?

M.v.h
// Micke
 
kan skriva en guide ikväll om jag kommer hem i tid :) :) TL2803GR är ett elände
Ska nämnas men vi löser det.
 
  • Gilla
D_a_g_g och 1 till
  • Laddar…
norrbottenssnickaren skrev:
kan skriva en guide ikväll om jag kommer hem i tid :) :) TL2803GR är ett elände
Ska nämnas men vi löser det.
Har du möjlighet och posta guiden här på forumet?
 
Redigerat:
Har samma problem.
Har köpt ett kit med neo och Teletec m2m kort. Fick igång det efter att ha gjort som det stod i teletecs manual för mobilappen.
Jag har endast simkort monterat i min sändare och på sändaren lyser den röda lysdioden samt så blinkar den gula med 6pulser. Läser man manualen så säger den att det saknas fast Ethernet. Kan man inte stänga av det på något sätt?
Är det något mer man behöver ställa in än det som står i den manualen?

Tack
 
OT men var köper man klokast ett DSC Neo?
 
  • Gilla
D_a_g_g
  • Laddar…
uttag181.se hade bästa priserna när jag köpte för en månad sedan (om man inte vill beställa utomlands men jag tyckte inte det blev tillräckligt mycket billigare och göra det)
 
  • Gilla
D_a_g_g
  • Laddar…
Skumpe
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
kan skriva en guide ikväll om jag kommer hem i tid :) :) TL2803GR är ett elände
Ska nämnas men vi löser det.
Hade behövt en guide just nu. Jag har läst all dokumentation jag hittat men fattar fortfarande inte hur man slår in SIM-kortets PIN-kod. Jag antar att det går eftersom det finns ett fel de kallar "SIM lock trouble" i manualen som uppkomer om "SIM lock feature has been enabled and the units has been programmed with the wrong PIN for the SIM card".

Det är TL2803GR jag har.
 
:) Börja med att ta bort pinkoden genom att sätta in simkortet i en telefon.
 
  • Gilla
puttrix
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
:) Börja med att ta bort pinkoden genom att sätta in simkortet i en telefon.
Så gjorde jag också
 
Skumpe
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
:) Börja med att ta bort pinkoden genom att sätta in simkortet i en telefon.
Tack! jag gjorde så! Hjälpte dock inte så mycket för att jag får fortfarande inga SMS. Signalstyrkan är helt ok (3 av 5), men det skickas helt enkelt inga sms. Det står att man ska skriva E46XXXXXXX i manualen men på andra ställen har jag sett D46XXXXXXXXX.

Har också andra problem:
Har tre Bravo 6 PIR som inte fungerar som de ska. En av dem fungerar hyggligt och triggar när man går förbi i rummet men det är rätt okänslig. Inga större problem att lura den.

Två andra utlöser inte om man inte viftar med handen några cm ifrån dom. Finns bara en inställning med en jumper man kan justera känsligheten och den är inställd på det känsligaste.

Försöker även använda sektionsingången på LCD-panelen. Har kopplat en magnetkontakt till B och P/Z där. Är rätt inställt med att denna skall användas som sektion. Den utlöser inte vid gångtest och syns inte i appen.

Har även två brandvarnare (4 trådar). I alla kopplingsscheman jag sett står det att man ska ha ett relä (RM-2) i slutet av slingan. Det har inte jag utan jag har kopplat de parallellt in i AUX+ och PGM2. Sektionsslingan har en parallell EOL-resistor. Får inte dom att fungera. De blinkar inte var 50e sekund som de ska. Om man ställer in att PGM2 ska bryta vid larm så kan man genom att hålla inne testknappen på brandvarnarna utlösa larm men brandvarnarnas siren tjuter ej då. På ett par ställen har jag fått uppfattningen att PGM2 skall vara inställt på "Detektoråterställning" och inte "brand/inbrott", stämmer det? Måste man använda den där RM-2? Det är väl för att övervaka spänningen och inte något man måste ha?
 
Skumpe
Skumpe Skumpe skrev:
Tack! jag gjorde så! Hjälpte dock inte så mycket för att jag får fortfarande inga SMS. Signalstyrkan är helt ok (3 av 5), men det skickas helt enkelt inga sms. Det står att man ska skriva E46XXXXXXX i manualen men på andra ställen har jag sett D46XXXXXXXXX.

Har också andra problem:
Har tre Bravo 6 PIR som inte fungerar som de ska. En av dem fungerar hyggligt och triggar när man går förbi i rummet men det är rätt okänslig. Inga större problem att lura den.

Två andra utlöser inte om man inte viftar med handen några cm ifrån dom. Finns bara en inställning med en jumper man kan justera känsligheten och den är inställd på det känsligaste.

Försöker även använda sektionsingången på LCD-panelen. Har kopplat en magnetkontakt till B och P/Z där. Är rätt inställt med att denna skall användas som sektion. Den utlöser inte vid gångtest och syns inte i appen.

Har även två brandvarnare (4 trådar). I alla kopplingsscheman jag sett står det att man ska ha ett relä (RM-2) i slutet av slingan. Det har inte jag utan jag har kopplat de parallellt in i AUX+ och PGM2. Sektionsslingan har en parallell EOL-resistor. Får inte dom att fungera. De blinkar inte var 50e sekund som de ska. Om man ställer in att PGM2 ska bryta vid larm så kan man genom att hålla inne testknappen på brandvarnarna utlösa larm men brandvarnarnas siren tjuter ej då. På ett par ställen har jag fått uppfattningen att PGM2 skall vara inställt på "Detektoråterställning" och inte "brand/inbrott", stämmer det? Måste man använda den där RM-2? Det är väl för att övervaka spänningen och inte något man måste ha?
Jag har jobbat vidare under dagen och det enda problemet som kvarstår är att två st Bravo 6 PIR är extremt sega på att trigga. Det krävs att man viftar några cm ifrån. Har provat flytta en av dom till en annan höjd och placering i rummet utan någon som helst skillnad.
 
Hej,

Bumpar denna gamla tråd så jag har samma problem. Vad är rätt inställning på Neo med TL2803G om man inte vill koppla till central (bara sms +app)? Blir inte av med FTC felen.
 
Svarar mig själv här: sektion 380 option 1 behöver vara avslagen om man inte kopplar mot central
 
  • Gilla
puttrix
  • Laddar…
Jag var av uppfattningen att man kunde kommunicera över Ethernet med larmenheten? Men är detta fel uppfattat?
Finns det inget program/webgui/ssh/telnet man kan ansluta till för att programmera larmet?
Jag skulle tex vilja lägga till/ta bort användare/koder, kunna skicka information till en syslogserver mm.

Om man dessutom sen har kortläsare för access till dörrar, hur kombinerar man detta med larmet så att när man blippat kort/tag och slagit in sin kod så larmas det av?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.