Ja, man spelade in trailern till den nya fuskbyggarfilmen - Tigersågsmassakern.
 
  • Gilla
Heddster och 5 till
  • Laddar…
K
Vad tråkigt att de plockade ned det igen. Såg ut att bli ett fint hus.

Kan inte någon som vet var det låg kolla om det fanns bygglov via Hitta.se?

Det kan ju även vara så att det blev en miss i planeringen så att det inte dök upp några takstolar och takstolsfabriken har semesterstängt... så de plockade ner stommen till takstolarna är färdiga? :)
 
Redigerat:
Spännande. Vill veta mer :)
 
Nja. Takstols-spekulationen faller iom att stolarna var på plats och monterade veckan innan jag upptäckte att allt var nedplockat...

Skulle onekligen vara kul att veta vad som hänt. Det regnade mkt den veckan... #spekulation
 
K
Hur ser det ut nu?
 
Fortfarande nerplockat och ingen aktivitet. Körde förbi i söndags.
 
  • Gilla
Kallebo
  • Laddar…
Vi körde också förbi i förgår. Knäppte några bilder. Väggarna ligger under presenningar bredvid grunden.

Bygggrund med trämaterial under presenningar bredvid, hastighetsskylt 70 synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Byggarbetsplats med omonterade väggar under presenningar och en synlig husgrund i soligt landskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggväggar under presenningar vid en husgrund i naturskönt landskap, sedda bakom staket och grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Var det något dyrt sätt att visa grannar, byggnadsnämnd hur det kommer att se ut, när det är färdigbyggt?
 
  • Gilla
Eric Öbo och 1 till
  • Laddar…
thomas33 thomas33 skrev:
Var det något dyrt sätt att visa grannar, byggnadsnämnd hur det kommer att se ut, när det är färdigbyggt?
Dry-fit before gluing :rofl:
 
  • Gilla
Moltas och 2 till
  • Laddar…
R
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
När vi körde hem från midsommarfirandet fick vi syn på ett husbygge utmed vägen. Först tänkte jag att de nog håller på att bygga ett lekland, att det är en kuliss av något slag. Vi vände bilen och körde tillbaka för att ta bilder. Det ser ju ut som att det sitter reglar på insidan så att man tänker isolera. Och det är byggt på källargrund.

Är det någon som vet, brukar man bygga lösvirkeshus så här?

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]
Det jag har sätt så är det det ett amrikanskt vyggsätt, vi sätter skivor på insidan och spikat isoleringsbäddor samt luftning på utsidan, ser man bara till att skydda allt trä så funkar det
 
För intresserade kan jag meddela att statusen är oförändrad på det här bygget. Och om ett par veckor öppnas nya motorvägen utanför Linderöd (mer än ett halvår tidigare än beräknat!!) så då kommer jag inte att köra förbi det längre.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Jag är fortfarande intresserad .. :D
 
Här har vi det - igen! Återuppståndet från presenningarnas mörker.
 
  • Trästomme till ett hus under uppbyggnad, sett från vägkanten, omgivet av träd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Skumt. Men var det inte OSB på väggarna förra gången?
 
Jo, men de åkte av innan stommen monterades ner.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.